Page 46 - Duygusal Gelisim
P. 46
Öğrenme süreci
Çocuklarla birlikte, sınıfa boydan boya nesneler yerleĢtirerek bir parkur
oluĢturulur.
Gönüllü bir çocuğun gözü bağlanır. Bu çocuğa bir „rehber‟ seçilir. Görevi
arkadaĢını sınıfın bir yanından, diğerine götürmektir. ArkadaĢını
engellere çarpmadan ve düĢmeden odanın karĢı tarafına geçirecektir.
Sınıfın diğer tarafına geçtiklerinde gözü kapalı çocuğun gözleri açılır.
“ArkadaĢın olmasaydı kendini güvende hisseder miydin?” diye sorulur.
Rehber olan çocuğa neler hissettiği sorulur ve görevini yerine getirip
arkadaĢına yardımcı olduğu için teĢekkür edilir. Sorumlu kiĢilerin olması,
diğerlerinin kendini güvende hissettirdiği vurgusu yapılır.
Daha sonra baĢka bir gönüllü çocuk seçilerek oyuna devam edilir.
Güvenlik notu: Gözü kapatılacak çocuğun gönüllü olması önemlidir aksi hâlde bazı
çocuklar bundan korkabilir. Engeller için tehlike yaratacak nesneler seçilmemelidir.
ÖRNEK 9:
Sihirli Boya
Kazanım ve göstergeleri
SDG
K3
Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
G3
Özgün özellikler taĢıyan ürünler oluĢturur.
Malzeme
Resim kâğıdı, pastel boya, kazımak için gerekli fırça, spatula, kürdan veya bozuk para
Uygulama
Çocuklar resim kâğıdının her yerini istedikleri Ģekilde (beyaz renk
kalmayacak Ģekilde) boyarlar. Kâğıdın her yeri boyandıktan sonra üstünü
siyah pastel boyayla boyayıp tamamen kapatırlar.
Resim tek bir renk (siyah) olduğu zaman ellerine aldıkları fırça, spatula,
çubuk vb. materyallerle kazıyarak resim yaparlar. Çocuklar kazıma
iĢleminden sonra daha önce boyadıkları renklerin ortaya çıktığını
görürler.
Yaptıkları ürünleri arkadaĢlarına sunarlar ve anlatırlar.
Sonrasında yapılanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.
42