Page 46 - Duygusal Gelisim
P. 46

     Öğrenme süreci
                               Çocuklarla birlikte, sınıfa boydan boya nesneler yerleĢtirerek bir parkur
                                oluĢturulur.
                               Gönüllü bir çocuğun gözü bağlanır. Bu çocuğa bir „rehber‟ seçilir. Görevi
                                arkadaĢını  sınıfın  bir  yanından,  diğerine  götürmektir.  ArkadaĢını
                                engellere çarpmadan ve düĢmeden odanın karĢı tarafına geçirecektir.
                               Sınıfın  diğer  tarafına  geçtiklerinde  gözü  kapalı  çocuğun  gözleri  açılır.
                                “ArkadaĢın olmasaydı kendini güvende hisseder miydin?” diye sorulur.
                                Rehber  olan  çocuğa  neler  hissettiği  sorulur  ve  görevini  yerine  getirip
                                arkadaĢına yardımcı olduğu için teĢekkür edilir. Sorumlu kiĢilerin olması,
                                diğerlerinin kendini güvende hissettirdiği vurgusu yapılır.
                               Daha sonra baĢka bir gönüllü çocuk seçilerek oyuna devam edilir.

                     Güvenlik notu: Gözü kapatılacak çocuğun gönüllü olması önemlidir aksi hâlde bazı
               çocuklar bundan korkabilir. Engeller için tehlike yaratacak nesneler seçilmemelidir.

               ÖRNEK 9:

                     Sihirli Boya

                          Kazanım ve göstergeleri

                     SDG
                     K3
                               Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.

                     G3
                               Özgün özellikler taĢıyan ürünler oluĢturur.

                          Malzeme

                     Resim kâğıdı, pastel boya, kazımak için gerekli fırça, spatula, kürdan veya bozuk para

                          Uygulama
                               Çocuklar  resim  kâğıdının  her  yerini  istedikleri  Ģekilde  (beyaz  renk
                                kalmayacak Ģekilde) boyarlar. Kâğıdın her yeri boyandıktan sonra üstünü
                                siyah pastel boyayla boyayıp tamamen kapatırlar.
                               Resim tek bir renk (siyah) olduğu zaman ellerine aldıkları fırça, spatula,
                                çubuk  vb.  materyallerle  kazıyarak  resim  yaparlar.  Çocuklar  kazıma
                                iĢleminden  sonra  daha  önce  boyadıkları  renklerin  ortaya  çıktığını
                                görürler.
                               Yaptıkları ürünleri arkadaĢlarına sunarlar ve anlatırlar.
                               Sonrasında yapılanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.





                                                       42
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51