Page 48 - Duygusal Gelisim
P. 48

Ahtapot  telaĢlanır,  kolları  birbirine  dolanır.  Bu  iĢte  bir  iĢ  vardır.  Acaba  bir  Ģey  mi
               olmuĢtur evine?
                     KoĢup  baktı  evine.  O  hâlini  gören  hayvanlar  etrafını  sardı.  Hep  birlikte  kahkahayı
               bastı.
                     Ahtapot  alaya  alındığını  o  anda  anladı.  Ve  bu  durumdan  hiç  hoĢlanmadı.
               HoĢlanmadığı bu Ģeyi bir daha da yapmadı.

               ÖRNEK 11:

                     Kardan Adam Eriyor

                          Kazanım ve göstergeleri

                     SDG
                     K3
                               Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.

                     G1
                               Duygu, düĢünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.

                     G2
                               Nesneleri alıĢılmıĢın dıĢında kullanır.

                          Malzeme

                     Yok

                          Uygulama

                               Çocuklara,  önce  karın  ne  olduğu  sonra  kardan  adam  ve  güneĢ  çıkınca
                                kardan adama ne olacağı hakkında soruları sorulur.
                               Sonra  çocuklardan  kendilerini  kocaman  bir  kardan  adam  olarak
                                düĢünmeleri istenir. Daha sonra öğretmen Ģu yönergeleri verir:
                               GüneĢ  parlamaya  baĢladı  ve  vücudunuzda  bir  sıcaklık  hissetmeye
                                baĢladınız.
                               Sıcaklık  arttı.  BaĢınız  erimeye  baĢladı.  ġapkanız  sallandı  sallandı  ve
                                yavaĢça düĢtü. Burnunuzdaki havuç da yere düĢtü.
                               ġimdi de omuzlarınız ısınmaya baĢladı. Kollarınız ve bacaklarınız eriyor.
                               Bacaklarınız eriyor. Eriyor. Artık sizi taĢıyamıyorlar. YavaĢ yavaĢ aĢağı
                                kayıyorsunuz. En sonunda tamamen eridiniz. Su oldunuz.
                               Çocuklarla drama sonunda neler hissettikleri hakkında konuĢulur.
                               Sonrasında yapılanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.







                                                       44
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53