Page 48 - Duygusal Gelisim
P. 48
Ahtapot telaĢlanır, kolları birbirine dolanır. Bu iĢte bir iĢ vardır. Acaba bir Ģey mi
olmuĢtur evine?
KoĢup baktı evine. O hâlini gören hayvanlar etrafını sardı. Hep birlikte kahkahayı
bastı.
Ahtapot alaya alındığını o anda anladı. Ve bu durumdan hiç hoĢlanmadı.
HoĢlanmadığı bu Ģeyi bir daha da yapmadı.
ÖRNEK 11:
Kardan Adam Eriyor
Kazanım ve göstergeleri
SDG
K3
Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
G1
Duygu, düĢünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
G2
Nesneleri alıĢılmıĢın dıĢında kullanır.
Malzeme
Yok
Uygulama
Çocuklara, önce karın ne olduğu sonra kardan adam ve güneĢ çıkınca
kardan adama ne olacağı hakkında soruları sorulur.
Sonra çocuklardan kendilerini kocaman bir kardan adam olarak
düĢünmeleri istenir. Daha sonra öğretmen Ģu yönergeleri verir:
GüneĢ parlamaya baĢladı ve vücudunuzda bir sıcaklık hissetmeye
baĢladınız.
Sıcaklık arttı. BaĢınız erimeye baĢladı. ġapkanız sallandı sallandı ve
yavaĢça düĢtü. Burnunuzdaki havuç da yere düĢtü.
ġimdi de omuzlarınız ısınmaya baĢladı. Kollarınız ve bacaklarınız eriyor.
Bacaklarınız eriyor. Eriyor. Artık sizi taĢıyamıyorlar. YavaĢ yavaĢ aĢağı
kayıyorsunuz. En sonunda tamamen eridiniz. Su oldunuz.
Çocuklarla drama sonunda neler hissettikleri hakkında konuĢulur.
Sonrasında yapılanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.
44