Page 43 - Duygusal Gelisim
P. 43
Materyal:
Hulahop (3 çocuğa bir tane düĢecek Ģekilde)
Önerme süreci
Hulahoplar yere birbirinden uzağa yerleĢtirilir. Çocuklara bunların küçük
adalar ve etraflarının da deniz olduğu söylenir.
Çocuklar önce bir gemideymiĢ gibi sallana sallana boĢ alanda (denizde)
hareket ederler.
Eğitimci “Gemi batıyor, herkes gemiyi terk etsin.” dediğinde çocuklar
hulahopların içine adalara kaçıĢırlar. Ġki ayağı ile çember içinde
durmayan çocuklar, dıĢarıda kalır ve gözlemci rolünü üstlenip oyunun
doğru oynanıp oynanmadığını kontrol ederler.
Sonra bir hulahop eksiltilir. Yine çocuklar gemi ile dolaĢan yolcu olurlar
ve hulahopların dıĢında hareket ederler. Oyuna bu Ģekilde her seferinde
bir hulahop eksiltilerek ve bir hulahop kalana kadar devam edilir.
Eğitimci dıĢarıda kalanların oyun tekrar oynandığında yeni bir Ģans elde
edeceklerini vurgular. Oyun sırasında kendilerini dıĢlanmıĢ
hissetmemeleri için eğitimci onları yönlendirir: “Kaç hulahop kaldı?”,
“Kimlerin ayakları dıĢarıda?” vb.
ÖRNEK 6:
Güzel Bir Söz Söyle
Kazanım ve göstergeleri
SDG
K4
Bir olay ya da durumla ilgili baĢkalarının duygularını açıklar.
BaĢkalarının duygularını söyler.
BaĢkalarının duygularının nedenlerini söyler.
K5
Bir olay ya da durumla ilgili olumlu/olumsuz duygularını uygun yollarla
gösterir.
Olumlu/olumsuz duygularını sözel ifadeler kullanarak açıklar.
K15
Kendine güvenir.
Grup önünde kendini ifade eder.
Gerektiği durumlarda farklı görüĢlerini söyler.
39