Page 43 - Duygusal Gelisim
P. 43

     Materyal:

                     Hulahop (3 çocuğa bir tane düĢecek Ģekilde)

                          Önerme süreci
                               Hulahoplar yere birbirinden uzağa yerleĢtirilir. Çocuklara bunların küçük
                                adalar ve etraflarının da deniz olduğu söylenir.
                               Çocuklar önce bir gemideymiĢ gibi sallana sallana boĢ alanda (denizde)
                                hareket ederler.
                               Eğitimci  “Gemi  batıyor,  herkes  gemiyi  terk  etsin.”  dediğinde  çocuklar
                                hulahopların  içine  adalara  kaçıĢırlar.  Ġki  ayağı  ile  çember  içinde
                                durmayan  çocuklar,  dıĢarıda  kalır  ve  gözlemci  rolünü  üstlenip  oyunun
                                doğru oynanıp oynanmadığını kontrol ederler.
                               Sonra bir hulahop eksiltilir. Yine çocuklar gemi ile dolaĢan yolcu olurlar
                                ve hulahopların dıĢında hareket ederler. Oyuna bu Ģekilde her seferinde
                                bir hulahop eksiltilerek ve bir hulahop kalana kadar devam edilir.
                               Eğitimci dıĢarıda kalanların oyun tekrar oynandığında yeni bir Ģans elde
                                edeceklerini   vurgular.   Oyun   sırasında   kendilerini   dıĢlanmıĢ
                                hissetmemeleri  için  eğitimci  onları  yönlendirir:  “Kaç  hulahop  kaldı?”,
                                “Kimlerin ayakları dıĢarıda?” vb.

               ÖRNEK 6:

                     Güzel Bir Söz Söyle

                          Kazanım ve göstergeleri

                     SDG
                     K4
                               Bir olay ya da durumla ilgili baĢkalarının duygularını açıklar.
                               BaĢkalarının duygularını söyler.
                               BaĢkalarının duygularının nedenlerini söyler.

                     K5
                               Bir olay ya da durumla ilgili olumlu/olumsuz duygularını uygun yollarla
                                gösterir.
                               Olumlu/olumsuz duygularını sözel ifadeler kullanarak açıklar.

                     K15
                               Kendine güvenir.
                               Grup önünde kendini ifade eder.
                               Gerektiği durumlarda farklı görüĢlerini söyler.






                                                       39
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48