Page 44 - Duygusal Gelisim
P. 44

     Materyal

                     Top

                          Öğrenme süreci
                               Çocuklar  çember  olurlar.  Eğitimci  topu  alır  ve  bir  çocuğa  yuvarlar.
                                Çocuğa topu yuvarlarken o çocukla ilgili olumlu bir özellik söyler. “AyĢe
                                çok güzel Ģarkı söylüyor.”
                               Çocuk topu alınca o da istediği baĢka bir arkadaĢına yuvarlar.
                               Top  yuvarlayan  çocuktan,  topu  yuvarladığı  çocuk  için  olumlu  bir  Ģey
                                söylemesi  istenir.  Gerekirse  destek  olmak  için  öğretmen  yönlendirici
                                sorular sorar: “ArkadaĢın nesini beğeniyorsun/ nede baĢarılı?”  vb.
                               Oyun herkes için olumlu bir Ģey söylenene kadar devam eder.

               ÖRNEK 7:

                     Benimle TanıĢ

                          Kazanım ve göstergeleri

                  SDG
                  K1

                               Kendisine ait özellikleri tanıtır.
                               Adını ve/veya soyadını söyler.
                               Fiziksel özelliklerini söyler.
                               DuyuĢsal özelliklerini söyler.

                     K5
                               Bir olay ya da durumla ilgili olumlu/olumsuz duygularını uygun yollarla
                                gösterir.
                               Olumlu/olumsuz duygularını sözel ifadeler kullanarak açıklar.

                     K15
                               Kendine güvenir.
                               Kendine ait beğendiği ve beğenmediği özelliklerini söyler.
                               Grup önünde kendini ifade eder.

                          Materyal

                     Boy aynası, aynayı tamamen kaplayacak bir örtü








                                                       40
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49