Page 44 - Duygusal Gelisim
P. 44
Materyal
Top
Öğrenme süreci
Çocuklar çember olurlar. Eğitimci topu alır ve bir çocuğa yuvarlar.
Çocuğa topu yuvarlarken o çocukla ilgili olumlu bir özellik söyler. “AyĢe
çok güzel Ģarkı söylüyor.”
Çocuk topu alınca o da istediği baĢka bir arkadaĢına yuvarlar.
Top yuvarlayan çocuktan, topu yuvarladığı çocuk için olumlu bir Ģey
söylemesi istenir. Gerekirse destek olmak için öğretmen yönlendirici
sorular sorar: “ArkadaĢın nesini beğeniyorsun/ nede baĢarılı?” vb.
Oyun herkes için olumlu bir Ģey söylenene kadar devam eder.
ÖRNEK 7:
Benimle TanıĢ
Kazanım ve göstergeleri
SDG
K1
Kendisine ait özellikleri tanıtır.
Adını ve/veya soyadını söyler.
Fiziksel özelliklerini söyler.
DuyuĢsal özelliklerini söyler.
K5
Bir olay ya da durumla ilgili olumlu/olumsuz duygularını uygun yollarla
gösterir.
Olumlu/olumsuz duygularını sözel ifadeler kullanarak açıklar.
K15
Kendine güvenir.
Kendine ait beğendiği ve beğenmediği özelliklerini söyler.
Grup önünde kendini ifade eder.
Materyal
Boy aynası, aynayı tamamen kaplayacak bir örtü
40