Page 42 - Duygusal Gelisim
P. 42

     Öğrenme Süreci:
                               Çocuklara  kısa  bir  hikâye  anlatılır:  Bu  ninesinden  kendisine  dondurma
                                alması  için  para  verilen  Deniz‟in  hikâyesidir:  “Hava  çok  sıcak
                                olduğundan  dondurmacının  önünde  uzun  bir  kuyruk  varmıĢ.  Bir  de
                                sürekli yetiĢkinler ve baĢka büyük çocuklar onu iteleyip öne geçmiĢler.
                                Çok  uzun  bir  bekleyiĢten  sonra  Deniz‟e  sıra  gelmiĢ  ama  dondurmacı
                                amca çok üzgün olduğunu, bütün dondurmanın bittiğini söylemiĢ. Deniz
                                sırada beklemekten yorulduğu ve dondurma bittiği için ağlamaklı olmuĢ.”
                               Çocukların  bu  hikâyeye  iliĢkin  tepkileri  alınır.  “Kim  bunların  olmasını
                                engelleyebilirdi?”,  “Nasıl?”,  “Nasıl  sıra  olunmalı?”, “Neden  sıra  olmak
                                önemli?” “Nerelerde sıra oluyoruz?” gibi sorular sorulur.
                               Hikâyede bundan sonra neler olacağı hakkında tahminler yaparlar.
                               Hikâye üzücü veya mutlu bir son ile canlandırılır.

               ÖRNEK 5:

                     DıĢarıda Kalmak Önemli Değil

                          Kazanım ve göstergeleri

                     SDG
                     K7
                               Bir iĢi ya da görevi baĢarmak için kendini güdüler.
                               BaĢladığı iĢi zamanında bitirmek için çaba gösterir.

                     K12
                               DeğiĢik ortamlardaki kurallara uyar.
                               Ġstekleri ile kurallar çeliĢtiğinde kurallara uygun davranır.

                     K17
                               BaĢkalarıyla sorunlarını çözer.
                               ArkadaĢlarıyla sorunlarını çözemediği zamanlarda yetiĢkinlerden yardım
                                ister. Gerekli zamanlarda uzlaĢmacı davranır.
















                                               Resim 2.3: Etkinlikler


                                                       38
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47