Page 42 - Duygusal Gelisim
P. 42
Öğrenme Süreci:
Çocuklara kısa bir hikâye anlatılır: Bu ninesinden kendisine dondurma
alması için para verilen Deniz‟in hikâyesidir: “Hava çok sıcak
olduğundan dondurmacının önünde uzun bir kuyruk varmıĢ. Bir de
sürekli yetiĢkinler ve baĢka büyük çocuklar onu iteleyip öne geçmiĢler.
Çok uzun bir bekleyiĢten sonra Deniz‟e sıra gelmiĢ ama dondurmacı
amca çok üzgün olduğunu, bütün dondurmanın bittiğini söylemiĢ. Deniz
sırada beklemekten yorulduğu ve dondurma bittiği için ağlamaklı olmuĢ.”
Çocukların bu hikâyeye iliĢkin tepkileri alınır. “Kim bunların olmasını
engelleyebilirdi?”, “Nasıl?”, “Nasıl sıra olunmalı?”, “Neden sıra olmak
önemli?” “Nerelerde sıra oluyoruz?” gibi sorular sorulur.
Hikâyede bundan sonra neler olacağı hakkında tahminler yaparlar.
Hikâye üzücü veya mutlu bir son ile canlandırılır.
ÖRNEK 5:
DıĢarıda Kalmak Önemli Değil
Kazanım ve göstergeleri
SDG
K7
Bir iĢi ya da görevi baĢarmak için kendini güdüler.
BaĢladığı iĢi zamanında bitirmek için çaba gösterir.
K12
DeğiĢik ortamlardaki kurallara uyar.
Ġstekleri ile kurallar çeliĢtiğinde kurallara uygun davranır.
K17
BaĢkalarıyla sorunlarını çözer.
ArkadaĢlarıyla sorunlarını çözemediği zamanlarda yetiĢkinlerden yardım
ister. Gerekli zamanlarda uzlaĢmacı davranır.
Resim 2.3: Etkinlikler
38