Page 41 - Duygusal Gelisim
P. 41
BaĢka bandajlarının olduğunu söyleyerek isteyen bir kaç çocuğu da bu
Ģekilde bağlayabileceğini, istedikleri zaman ise hemen çözebileceklerini
anlatır.
Sınıfta belirli bir süreyi bu Ģekilde geçiren eğitimci, bandajlarını çözmek
için de çocuklardan yardım alır. Ardından eğitimci ve kolları bağlanan
çocuklar, hissettiklerini paylaĢırlar.
ÖRNEK 4:
Kuyrukta Bekliyorum
Kazanım ve göstergeleri
SDG
K4
Bir olay ya da durumla ilgili baĢkalarının duygularını açıklar.
BaĢkalarının duygularını söyler.
BaĢkalarının duygularının nedenlerini söyler.
BaĢkalarının duygularının sonuçlarını söyler.
K12
DeğiĢik ortamlardaki kurallara uyar.
DeğiĢik ortamlardaki kuralların belirlenmesinde düĢüncesini söyler.
Kuralların gerekli olduğunu söyler.
Ġstekleri ile kurallar çeliĢtiğinde kurallara uygun davranır.
Nezaket kurallarına uyar.
K15
Kendine güvenir.
Grup önünde kendini ifade eder.
Gerektiği durumlarda farklı görüĢlerini söyler.
Gerektiğinde liderliği üstlenir.
K17
BaĢkalarıyla sorunlarını çözer.
BaĢkaları ile sorunlarını onlarla konuĢarak çözer.
ArkadaĢlarıyla sorunlarını çözemediği zamanlarda yetiĢkinlerden yardım
ister.
Gerekli Zamanlarda UzlaĢmacı Davranır
37