Page 49 - Duygusal Gelisim
P. 49

ÖRNEK 12:

                     Köfteler Kızarıyor

                          Kazanım ve Göstergeleri:

                     SDG
                     K15
                               Kendine güvenir.

                     G4
                               Gerektiğinde liderliği üstlenir.

                     K7
                               Bir iĢi ya da görevi baĢarmak için kendini güdüler.

                     G1
                               YetiĢkin yönlendirmesi olmadan bir iĢe baĢlar.

                          Malzeme:

                     Taze ve bayat ekmekler

                          Uygulama:

                     Öğretmen sınıfa taze ve bayat ekmek getirir.
                               Her çocuğa hem bayat hem de taze ekmekten birer parça tattırır. Aradaki
                                farkı söylemelerini ister.
                               Bayat ekmekleri nasıl kullanabileceğimiz hakkında konuĢulur.
                               Ardından  bayat  ekmeklerden  köfte  yapılabileceğini  anlatarak  köfte
                                kızartma dramasına geçilir. Drama çocuklara anlatılarak uygulanır.
                               Daha  sonra  öğretmenin  rol  dağıtımına  göre  6-7  çocuk  yere  yatarak
                                kenetlenirler ve kıyma rolünü alırlar.
                               Bazı  çocuklar  ise  yağ,  tuz,  karabiber  rollerini  üstlenirler.  AĢçı  ve
                                yardımcısı kıymaları yoğururlar.
                               Daha sonra yağ, tuz, karabiber ekleyerek köfte haline getirirler.
                               Köfteleri (çocukları) teker teker büyük bir hayali tavaya yerleĢtirirler.
                               AĢçı  ve  yardımcısı  köfteleri  kızartmaya  baĢlarlar.  AĢçı  “Bakın,  nasıl
                                kızarıyorlar.” der.
                               Köfteler  kızardıkça  “cozur  cozur”  veya  “cızır  cızır”  sesler  çıkartırlar.
                                AĢçı  “ġimdi  kızaranları  ters  çevirelim.”  der  ve  köfteleri  ters  çevirerek
                                kızartırlar.
                               En sonunda köfteler teker teker tabağa alınır ve gruptaki diğer çocuklara
                                yemeleri için dağıtılır.
                               Köfteleri yiyen çocuklar, köftelerle ilgili düĢüncelerini söylerler.


                                                       45
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54