Page 49 - Duygusal Gelisim
P. 49
ÖRNEK 12:
Köfteler Kızarıyor
Kazanım ve Göstergeleri:
SDG
K15
Kendine güvenir.
G4
Gerektiğinde liderliği üstlenir.
K7
Bir iĢi ya da görevi baĢarmak için kendini güdüler.
G1
YetiĢkin yönlendirmesi olmadan bir iĢe baĢlar.
Malzeme:
Taze ve bayat ekmekler
Uygulama:
Öğretmen sınıfa taze ve bayat ekmek getirir.
Her çocuğa hem bayat hem de taze ekmekten birer parça tattırır. Aradaki
farkı söylemelerini ister.
Bayat ekmekleri nasıl kullanabileceğimiz hakkında konuĢulur.
Ardından bayat ekmeklerden köfte yapılabileceğini anlatarak köfte
kızartma dramasına geçilir. Drama çocuklara anlatılarak uygulanır.
Daha sonra öğretmenin rol dağıtımına göre 6-7 çocuk yere yatarak
kenetlenirler ve kıyma rolünü alırlar.
Bazı çocuklar ise yağ, tuz, karabiber rollerini üstlenirler. AĢçı ve
yardımcısı kıymaları yoğururlar.
Daha sonra yağ, tuz, karabiber ekleyerek köfte haline getirirler.
Köfteleri (çocukları) teker teker büyük bir hayali tavaya yerleĢtirirler.
AĢçı ve yardımcısı köfteleri kızartmaya baĢlarlar. AĢçı “Bakın, nasıl
kızarıyorlar.” der.
Köfteler kızardıkça “cozur cozur” veya “cızır cızır” sesler çıkartırlar.
AĢçı “ġimdi kızaranları ters çevirelim.” der ve köfteleri ters çevirerek
kızartırlar.
En sonunda köfteler teker teker tabağa alınır ve gruptaki diğer çocuklara
yemeleri için dağıtılır.
Köfteleri yiyen çocuklar, köftelerle ilgili düĢüncelerini söylerler.
45