Page 45 - Duygusal Gelisim
P. 45
Öğrenme süreci
Sınıfın dıĢında, baĢka bir odaya bir boy aynası yerleĢtirilir. Üzerine bir
örtü örtülür.
Çocuklara yan odada eĢi olmayan, çok özel birini görecekleri, bunun için
örtüyü aralayıp bakmaları gerektiği söylenir. Sınıfa döndüklerinde
tanıĢtıkları bu kiĢi ile ilgili bilgi vermemeleri istenir.
Sıra ile çocuklar odaya giderler.
Tüm çocuklar gidip geldikten sonra çocuklara kimi gördükleri, kim ile
tanıĢtıkları sorulur.
Kendilerini gördüklerinde ne hissettikleri sorulur. Sonra herkesin tek,
benzersiz ve biricik olduğu vurgulanır. Eğitimci herkesi ayrı ayrı çok
sevdiğini söyler.
Güvenlik notu: Çocukların aynanın bulunduğu odaya bir yetiĢkin gözetiminde
girmeleri ve bu kiĢinin örtünün açılmasına yardımcı olması önemlidir.
ÖRNEK 8:
Engelleri Birlikte AĢalım
Kazanım ve göstergeleri
SDG
K5
Bir olay ya da durumla ilgili olumlu/olumsuz duygularını uygun yollarla
gösterir.
Olumlu/olumsuz duygularını sözel ifadeler kullanarak açıklar.
Olumsuz duygularını olumlu davranıĢlarla gösterir.
K10
Sorumluluklarını yerine getirir.
Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
Sorumluluklar yerine getirilmediğinde olası sonuçları söyler.
K15
Kendine güvenir.
Gerektiğinde liderliği üstlenir.
Materyal
Engelleri oluĢturmak için farklı nesneler, minderler, büyük kamyon, top, kutular, eĢarp
vb. kullanılabilir.
41