Page 45 - Duygusal Gelisim
P. 45

     Öğrenme süreci
                               Sınıfın dıĢında, baĢka bir odaya bir boy aynası yerleĢtirilir. Üzerine bir
                                örtü örtülür.
                               Çocuklara yan odada eĢi olmayan, çok özel birini görecekleri, bunun için
                                örtüyü  aralayıp  bakmaları  gerektiği  söylenir.  Sınıfa  döndüklerinde
                                tanıĢtıkları bu kiĢi ile ilgili bilgi vermemeleri istenir.
                               Sıra ile çocuklar odaya giderler.
                               Tüm  çocuklar  gidip  geldikten  sonra  çocuklara  kimi  gördükleri,  kim  ile
                                tanıĢtıkları sorulur.
                               Kendilerini  gördüklerinde  ne  hissettikleri  sorulur.  Sonra  herkesin  tek,
                                benzersiz  ve  biricik  olduğu  vurgulanır.  Eğitimci  herkesi  ayrı  ayrı  çok
                                sevdiğini söyler.

                     Güvenlik  notu:  Çocukların  aynanın  bulunduğu  odaya  bir  yetiĢkin  gözetiminde
               girmeleri ve bu kiĢinin örtünün açılmasına yardımcı olması önemlidir.

               ÖRNEK 8:

                     Engelleri Birlikte AĢalım

                          Kazanım ve göstergeleri

                     SDG
                     K5
                               Bir olay ya da durumla ilgili olumlu/olumsuz duygularını uygun yollarla
                                gösterir.
                               Olumlu/olumsuz duygularını sözel ifadeler kullanarak açıklar.
                               Olumsuz duygularını olumlu davranıĢlarla gösterir.

                     K10
                               Sorumluluklarını yerine getirir.
                               Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
                               Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
                               Sorumluluklar yerine getirilmediğinde olası sonuçları söyler.

                     K15
                               Kendine güvenir.
                               Gerektiğinde liderliği üstlenir.

                          Materyal

                     Engelleri oluĢturmak için farklı nesneler, minderler, büyük kamyon, top, kutular, eĢarp
               vb. kullanılabilir.




                                                       41
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50