Page 40 - Duygusal Gelisim
P. 40

ÖRNEK 3:

                     Kollarım Yok

                          Kazanım ve göstergeleri

                     SDG
                     K10
                               Sorumluluklarını yerine getirir.
                               Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
                               Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
                               Sorumluluklar yerine getirilmediğinde olası sonuçları söyler.

                     K12
                               DeğiĢik ortamlardaki kurallara uyar.
                               Ġstekleri ile kurallar çeliĢtiğinde kurallara uygun davranır.
                               Nezaket kurallarına uyar.

                     K15
                               Kendine güvenir.
                               Gerektiğinde liderliği üstlenir.

                     K17
                               BaĢkalarıyla sorunlarını çözer.
                               BaĢkaları ile sorunlarını onlarla konuĢarak çözer.
                               ArkadaĢlarıyla sorunlarını çözemediği zamanlarda yetiĢkinlerden yardım
                                ister.

                          Materyal

                     Bandaj

                          Öğrenme süreci
                               Çocuklar ile engelli insanlar hakkında konuĢulur. Görmeyen, iĢitmeyen,
                                yürüyemeyen  veya  konuĢamayan  insanlara  nasıl  yardım  edebilecekleri
                                hakkında fikirleri alınır.
                               Eğitimci  çocuklara  sınıfta  kollarını  veya  ellerini  kullanamayan  biri
                                olmanın nasıl olduğunu deneyimleyeceklerini söyler. Bunun için eğitimci
                                kollarını  vücuduna  yapıĢtırarak  baĢka  bir  yetiĢkinin  yardımını  alarak
                                bandaj  ile  etrafından  sarar.  Çocuklara  sadece  canlandırma  yapacağını,
                                istediği  zaman  bandajı  çözebileceğini  ve  kollarını  kullanabileceğini
                                açıklar. EndiĢe duymamaları gerektiğini söyler.
                               Eğitimci  kollarını  oynatamadığı  için  çocuklardan  yardım  isteyeceğini
                                söyler. Bazı örnekler verir (örn. okumak istediği kitabı getirmek, kendisi
                                okurken sayfalarını çevirmek vb.).


                                                       36
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45