Page 40 - Duygusal Gelisim
P. 40
ÖRNEK 3:
Kollarım Yok
Kazanım ve göstergeleri
SDG
K10
Sorumluluklarını yerine getirir.
Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
Sorumluluklar yerine getirilmediğinde olası sonuçları söyler.
K12
DeğiĢik ortamlardaki kurallara uyar.
Ġstekleri ile kurallar çeliĢtiğinde kurallara uygun davranır.
Nezaket kurallarına uyar.
K15
Kendine güvenir.
Gerektiğinde liderliği üstlenir.
K17
BaĢkalarıyla sorunlarını çözer.
BaĢkaları ile sorunlarını onlarla konuĢarak çözer.
ArkadaĢlarıyla sorunlarını çözemediği zamanlarda yetiĢkinlerden yardım
ister.
Materyal
Bandaj
Öğrenme süreci
Çocuklar ile engelli insanlar hakkında konuĢulur. Görmeyen, iĢitmeyen,
yürüyemeyen veya konuĢamayan insanlara nasıl yardım edebilecekleri
hakkında fikirleri alınır.
Eğitimci çocuklara sınıfta kollarını veya ellerini kullanamayan biri
olmanın nasıl olduğunu deneyimleyeceklerini söyler. Bunun için eğitimci
kollarını vücuduna yapıĢtırarak baĢka bir yetiĢkinin yardımını alarak
bandaj ile etrafından sarar. Çocuklara sadece canlandırma yapacağını,
istediği zaman bandajı çözebileceğini ve kollarını kullanabileceğini
açıklar. EndiĢe duymamaları gerektiğini söyler.
Eğitimci kollarını oynatamadığı için çocuklardan yardım isteyeceğini
söyler. Bazı örnekler verir (örn. okumak istediği kitabı getirmek, kendisi
okurken sayfalarını çevirmek vb.).
36