Page 39 - Duygusal Gelisim
P. 39

    Oyun sonrasında Ģu sorulara cevap alınmaya çalıĢılır:

                                o     Etkinlik sırasında kaç kez arkadaĢına yardım ettin?
                                o     Kimlerden yardım aldın?
                                o     BaĢkalarından yardım isterken ne söyleyebilirsin?
                                o     Sana yardım eden kiĢiye ne söyleyebilirsin?
                                o     BaĢkalarının yardımına ne zaman ihtiyaç duyarsın?
                                o     Siz en çok kime yardım ediyorsunuz?
                                o     Size en çok kime yardım ediyor?

               ÖRNEK 2:

                     Balonu Havada Tutalım

                          Kazanım ve göstergeleri

                     SDG
                     K10
                               Sorumluluklarını yerine getirir.
                               Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
                               Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
                               Sorumluluklar, yerine getirilmediğinde olası sonuçları söyler.

                          Materyal

                     Bir balon

                          Öğrenme süreci
                               Çocuklar  daire  Ģeklinde  ayakta  beklerler.  Eğitimci;  iĢbirliği  yaparak,
                                birlikte hareket etmelerini gerektiren bir oyun oynayacaklarını söyler.
                               Havaya bir balon atılır. Amaç bu balonu hep birlikte dairenin ortasında
                                havada  tutmaya  çalıĢmak  olacaktır.  Eğitimci  bu  sırada  balona  kaç  kere
                                vurulduğunu sayar.
                                o     Balonu  havada  tutmak  için  vuran  çocuk,  sonra  tekrar  dairedeki
                                      yerine  geçecektir.  Böylece  baĢka  bir  çocuğa  vurması  için  fırsat
                                      vermiĢ olacaktır.
                                o     Sadece  dairedeki  yerlerinde  dururlarken,  balon  kendi  taraflarına
                                      gelirse tekrardan dairenin ortasına atmaktan sorumlu olacaklardır.
                                o     Diğer  çocukların  balona  rahatça  vurabilmeleri  için  çocuklara
                                      balonu yavaĢça merkeze atmaları için hatırlatma yapılır.

                               Herkes merkeze geçip balona bir kez onu havada tutmak için vurduktan
                                sonra oyunu tüm sınıf kazanmıĢ olur.





                                                       35
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44