Page 39 - Duygusal Gelisim
P. 39
Oyun sonrasında Ģu sorulara cevap alınmaya çalıĢılır:
o Etkinlik sırasında kaç kez arkadaĢına yardım ettin?
o Kimlerden yardım aldın?
o BaĢkalarından yardım isterken ne söyleyebilirsin?
o Sana yardım eden kiĢiye ne söyleyebilirsin?
o BaĢkalarının yardımına ne zaman ihtiyaç duyarsın?
o Siz en çok kime yardım ediyorsunuz?
o Size en çok kime yardım ediyor?
ÖRNEK 2:
Balonu Havada Tutalım
Kazanım ve göstergeleri
SDG
K10
Sorumluluklarını yerine getirir.
Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
Sorumluluklar, yerine getirilmediğinde olası sonuçları söyler.
Materyal
Bir balon
Öğrenme süreci
Çocuklar daire Ģeklinde ayakta beklerler. Eğitimci; iĢbirliği yaparak,
birlikte hareket etmelerini gerektiren bir oyun oynayacaklarını söyler.
Havaya bir balon atılır. Amaç bu balonu hep birlikte dairenin ortasında
havada tutmaya çalıĢmak olacaktır. Eğitimci bu sırada balona kaç kere
vurulduğunu sayar.
o Balonu havada tutmak için vuran çocuk, sonra tekrar dairedeki
yerine geçecektir. Böylece baĢka bir çocuğa vurması için fırsat
vermiĢ olacaktır.
o Sadece dairedeki yerlerinde dururlarken, balon kendi taraflarına
gelirse tekrardan dairenin ortasına atmaktan sorumlu olacaklardır.
o Diğer çocukların balona rahatça vurabilmeleri için çocuklara
balonu yavaĢça merkeze atmaları için hatırlatma yapılır.
Herkes merkeze geçip balona bir kez onu havada tutmak için vurduktan
sonra oyunu tüm sınıf kazanmıĢ olur.
35