Page 38 - Duygusal Gelisim
P. 38

2.4. Sosyal ve Duygusal GeliĢime Uygun Etkinlik Planlama

                     Sosyal ve Duygusal geliĢime uygun etkinlik örnekleri

               ÖRNEK 1:

                     ArkadaĢıma Yardım Ediyorum

                          Kazanım ve göstergeleri

                     SDG
                     K4
                               Bir olay ya da durumla ilgili baĢkalarının duygularını açıklar.
                               BaĢkalarının duygularını söyler.
                               BaĢkalarının duygularının nedenlerini söyler.
                               BaĢkalarının duygularının sonuçlarını söyler.

                     K7
                               Bir iĢi ya da görevi baĢarmak için kendini güdüler.
                               YetiĢkin yönlendirmesi olmadan bir iĢe baĢlar.
                               BaĢladığı iĢi zamanında bitirmek için çaba gösterir.



                          Materyal

                     Çocuk sayısı kadar kumaĢtan 10x10cm‟lik içi fasulye dolu keseler.


                          Öğrenme süreci

                               Etkinlik için boĢ bir alan belirlenir.
                               Her çocuğa bir kese verilir. Bu keseleri baĢlarının üzerinde düĢürmeden
                                yürümeye çalıĢacakları söylenir.
                               Çocuklar baĢları üzerinde keseler varken eğitimcinin verdiği yönergelere
                                göre  sınıfta  gezinip  çeĢitli  hareketler  yapar(Örnek:  Ġleri  yürüyün,  geri
                                yürüyün,  yavaĢ  yürüyün,  hızlı  yürüyün,  çömelin,  kalkın,  tek  ayak
                                üzerinde durun vb.).
                               Bu hareketleri yaparken kafasındaki torbayı düĢüren çocuk olduğu yerde
                                donar, kıpırdamaz.
                               Tekrar harekete geçebilmesi için çocuklardan birinin keseyi yerden alıp
                                arkadaĢının baĢına koyması gerekir ancak kendi baĢındaki torbayı da bu
                                sırada düĢürmemelidir.
                               Amaç  arkadaĢlarına  yardım  edip  onları  hareket  edebilecek  duruma
                                geçirmektedir. Oyuna bu Ģekilde devam edilir.


                                                       34
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43