Page 38 - Duygusal Gelisim
P. 38
2.4. Sosyal ve Duygusal GeliĢime Uygun Etkinlik Planlama
Sosyal ve Duygusal geliĢime uygun etkinlik örnekleri
ÖRNEK 1:
ArkadaĢıma Yardım Ediyorum
Kazanım ve göstergeleri
SDG
K4
Bir olay ya da durumla ilgili baĢkalarının duygularını açıklar.
BaĢkalarının duygularını söyler.
BaĢkalarının duygularının nedenlerini söyler.
BaĢkalarının duygularının sonuçlarını söyler.
K7
Bir iĢi ya da görevi baĢarmak için kendini güdüler.
YetiĢkin yönlendirmesi olmadan bir iĢe baĢlar.
BaĢladığı iĢi zamanında bitirmek için çaba gösterir.
Materyal
Çocuk sayısı kadar kumaĢtan 10x10cm‟lik içi fasulye dolu keseler.
Öğrenme süreci
Etkinlik için boĢ bir alan belirlenir.
Her çocuğa bir kese verilir. Bu keseleri baĢlarının üzerinde düĢürmeden
yürümeye çalıĢacakları söylenir.
Çocuklar baĢları üzerinde keseler varken eğitimcinin verdiği yönergelere
göre sınıfta gezinip çeĢitli hareketler yapar(Örnek: Ġleri yürüyün, geri
yürüyün, yavaĢ yürüyün, hızlı yürüyün, çömelin, kalkın, tek ayak
üzerinde durun vb.).
Bu hareketleri yaparken kafasındaki torbayı düĢüren çocuk olduğu yerde
donar, kıpırdamaz.
Tekrar harekete geçebilmesi için çocuklardan birinin keseyi yerden alıp
arkadaĢının baĢına koyması gerekir ancak kendi baĢındaki torbayı da bu
sırada düĢürmemelidir.
Amaç arkadaĢlarına yardım edip onları hareket edebilecek duruma
geçirmektedir. Oyuna bu Ģekilde devam edilir.
34