Page 35 - Duygusal Gelisim
P. 35
GeçmiĢ ve Ģu anki toplumları anlayabilme,
Duygularını fark edebilme,
Duygularını kontrol edebilme,
Kendi kendini güdeleyebilme,
BaĢkalarının duygularını fark edebilme,
BaĢkalarıyla iliĢkilerini yönetebilme,
HoĢgörü gösterebilme,
Farklılıklara saygı gösterebilme,
YaĢamın iyileĢtirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilme,
Estetik özellikler taĢıyan ürünler oluĢturabilme,
Sanat etkinliklerinin estetik özelliklerini fark edebilme,
Atatürk ile ilgili etkinliklere ilgi gösterebilmektir.
Sosyal ve duygusal geliĢimle ilgili etkinlikleri planlama ve uygulamada
eğitimcilerin dikkat edeceği noktalar;
Çocukların yaĢ ve geliĢim düzeylerine uygun çevresel düzenlemeler
yapmak,
Çocukların kendini kabulünü sağlayacak ve olumlu benlik kavramını
destekleyici tavır ve tutumları benimsemek,
BaĢka çocuklarla ve yetiĢkinlerle birçok durumda iletiĢim kurmayı
destekleyen ortamlar yaratmak,
Çocuklar arasında sosyal etkileĢim ortamının oluĢmasına olanak veren
etkinlikler planlamak,
Çocukların kendine güvenli ve bağımsız hareket etmeyi öğrenebilecekleri
ortamları hazırlamak,
Çocuklara bir grubun üyesi olduğunu fark ettirecek ve gruba uyumunu
kolaylaĢtıracak ortamlar hazırlamak,
Çocukların sorumluluk duygusu kazanabilmelerine fırsat vermek,
Çocukların karar verme ve seçim yapma becerilerini kazanabilmelerine
fırsat vermek,
Çocukların duygularını kontrol edebilmelerini sağlayan etkinlikler
hazırlamaktır.
2.2. 0-72 Ay Sosyal ve Duygusal GeliĢim Özellikleri
Kendisiyle ilgili sorulara uygun cevaplar verir.
Grup oyunlarına katılır.
Sırasını bekler.
“Lütfen", "TeĢekkür ederim." gibi nezaket sözcüklerini kullanır.
Adını soyadını ve yaĢını bilir.
Toplum içinde kendinden beklenen sosyal davranıĢları sergiler.
YetiĢkinlerin konuĢmalarına katılır.
Oyuncaklarını paylaĢır.
31