Page 35 - Duygusal Gelisim
P. 35

    GeçmiĢ ve Ģu anki toplumları anlayabilme,
                               Duygularını fark edebilme,
                               Duygularını kontrol edebilme,
                               Kendi kendini güdeleyebilme,
                               BaĢkalarının duygularını fark edebilme,
                               BaĢkalarıyla iliĢkilerini yönetebilme,
                               HoĢgörü gösterebilme,
                               Farklılıklara saygı gösterebilme,
                               YaĢamın iyileĢtirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilme,
                               Estetik özellikler taĢıyan ürünler oluĢturabilme,
                               Sanat etkinliklerinin estetik özelliklerini fark edebilme,
                               Atatürk ile ilgili etkinliklere ilgi gösterebilmektir.

                          Sosyal  ve  duygusal  geliĢimle  ilgili  etkinlikleri  planlama  ve  uygulamada
                           eğitimcilerin dikkat edeceği noktalar;

                               Çocukların  yaĢ  ve  geliĢim  düzeylerine  uygun  çevresel  düzenlemeler
                                yapmak,
                               Çocukların  kendini  kabulünü  sağlayacak  ve  olumlu  benlik  kavramını
                                destekleyici tavır ve tutumları benimsemek,
                               BaĢka  çocuklarla  ve  yetiĢkinlerle  birçok  durumda  iletiĢim  kurmayı
                                destekleyen ortamlar yaratmak,
                               Çocuklar  arasında  sosyal  etkileĢim  ortamının  oluĢmasına  olanak  veren
                                etkinlikler planlamak,
                               Çocukların kendine güvenli ve bağımsız hareket etmeyi öğrenebilecekleri
                                ortamları hazırlamak,
                               Çocuklara  bir  grubun üyesi  olduğunu  fark  ettirecek  ve  gruba  uyumunu
                                kolaylaĢtıracak ortamlar hazırlamak,
                               Çocukların sorumluluk duygusu kazanabilmelerine fırsat vermek,
                               Çocukların  karar  verme  ve  seçim  yapma  becerilerini kazanabilmelerine
                                fırsat vermek,
                               Çocukların  duygularını  kontrol  edebilmelerini  sağlayan  etkinlikler
                                hazırlamaktır.

               2.2. 0-72 Ay Sosyal ve Duygusal GeliĢim Özellikleri

                          Kendisiyle ilgili sorulara uygun cevaplar verir.
                          Grup oyunlarına katılır.
                          Sırasını bekler.
                          “Lütfen", "TeĢekkür ederim." gibi nezaket sözcüklerini kullanır.
                          Adını soyadını ve yaĢını bilir.
                          Toplum içinde kendinden beklenen sosyal davranıĢları sergiler.
                          YetiĢkinlerin konuĢmalarına katılır.
                          Oyuncaklarını paylaĢır.



                                                       31
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40