Page 34 - Duygusal Gelisim
P. 34
ÖĞRENME FAALĠYETĠ–2
ÖĞRENME FAALĠYETĠ-2
ÖĞRENME KAZANIMI
Öğrenme faaliyetinde kazandırılacak bilgi ve beceriler doğrultusunda, uygun ortam
sağlandığında 0-72 ay çocuklarının sosyal-duygusal geliĢim özelliklerine yönelik etkinlikler
hazırlama ile ilgili bilgi ve beceriler kazanacaksınız.
ARAġTIRMA
Sosyal ve duygusal geliĢime uygun etkinlikler planlayınız ve uygulayınız.
2. SOSYAL VE DUYGUSAL GELĠġĠME
UYGUN ETKĠNLĠKLER
2.1. Sosyal ve Duygusal GeliĢime Uygun Etkinlikler
Çocuklar bebeklik döneminden itibaren yaĢam deneyimleri aracılığı ile kendini tanıma
ve kabul etmeyi öğrenirler. Bu öğrenme sürecinde ailesi kadar dıĢ çevrenin de önemli rolü
bulunmaktadır. Çocuk için çevre oldukça karmaĢık, çoğu zaman da anlaĢılması zor iliĢkilerle
doludur. Çocukların olumlu iliĢkiler kurabilmesi için toplumun bir üyesi olduğunu
kavrayarak aktif, katılımcı ve yaratıcı bir kiĢilik yapısı kazanması için öncelikle sosyal
geliĢim yönünden dikkatlice planlanmıĢ etkinliklere ihtiyaç vardır.
Sosyal ve Duygusal geliĢime uygun etkinlikler yoluyla çocuklara
kazandırılması amaçlanan beceriler Ģunlardır;
Kendisinin ve diğerlerinin duygularını tanıma ve kabul edebilme,
Bağımsız davranabilme ve kendi hareketlerinin sorumluluğunu
taĢıyabilme,
Olumlu benlik algısı geliĢtirebilme,
GeliĢim düzeyine uygun problemleri nasıl çözebileceğini ve nasıl karar
alınacağını öğrenebilme,
Sosyal iletiĢim becerilerini geliĢtirebilme,
Aile içindeki rolleri oynayabilme,
Toplum içinde yaĢayan birey olarak kendini kabul edebilme,
Çevrenin insan yaĢamındaki önemini anlayabilme,
Liderlik ve grup iliĢkilerini anlayabilme,
30