Page 34 - Duygusal Gelisim
P. 34

ÖĞRENME FAALĠYETĠ–2



                                ÖĞRENME FAALĠYETĠ-2





                  ÖĞRENME KAZANIMI


                     Öğrenme  faaliyetinde  kazandırılacak  bilgi  ve  beceriler  doğrultusunda,  uygun  ortam
               sağlandığında 0-72 ay çocuklarının sosyal-duygusal geliĢim özelliklerine yönelik etkinlikler
               hazırlama ile ilgili bilgi ve beceriler kazanacaksınız.


                  ARAġTIRMA


                     Sosyal ve duygusal geliĢime uygun etkinlikler planlayınız ve uygulayınız.

                     2. SOSYAL VE DUYGUSAL GELĠġĠME

                                  UYGUN ETKĠNLĠKLER

               2.1. Sosyal ve Duygusal GeliĢime Uygun Etkinlikler

                     Çocuklar bebeklik döneminden itibaren yaĢam deneyimleri aracılığı ile kendini tanıma
               ve kabul etmeyi öğrenirler. Bu öğrenme sürecinde ailesi kadar dıĢ çevrenin de önemli rolü
               bulunmaktadır. Çocuk için çevre oldukça karmaĢık, çoğu zaman da anlaĢılması zor iliĢkilerle
               doludur.  Çocukların  olumlu  iliĢkiler  kurabilmesi  için  toplumun  bir  üyesi  olduğunu
               kavrayarak  aktif,  katılımcı  ve  yaratıcı  bir  kiĢilik  yapısı  kazanması  için  öncelikle  sosyal
               geliĢim yönünden dikkatlice planlanmıĢ etkinliklere ihtiyaç vardır.

                          Sosyal  ve  Duygusal  geliĢime  uygun  etkinlikler  yoluyla  çocuklara
                           kazandırılması amaçlanan beceriler Ģunlardır;

                               Kendisinin ve diğerlerinin duygularını tanıma ve kabul edebilme,
                               Bağımsız  davranabilme  ve  kendi  hareketlerinin  sorumluluğunu
                                taĢıyabilme,
                               Olumlu benlik algısı geliĢtirebilme,
                               GeliĢim düzeyine uygun problemleri nasıl çözebileceğini  ve nasıl karar
                                alınacağını öğrenebilme,
                               Sosyal iletiĢim becerilerini geliĢtirebilme,
                               Aile içindeki rolleri oynayabilme,
                               Toplum içinde yaĢayan birey olarak kendini kabul edebilme,
                               Çevrenin insan yaĢamındaki önemini anlayabilme,
                               Liderlik ve grup iliĢkilerini anlayabilme,



                                                       30
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39