Page 52 - Bilissel Gelisim
P. 52
Çocukların 4 yaĢta yapabildikleri:
Dört seçenekten istenilen rengi seçebilir.
Özellikleri belirtildiğinde iki ve üç boyutlu nesneleri seçebilir.
Altı rengi isimlendirebilir ve genelleyebilir.
Sekiz parçalı eĢleĢtirme kartlarını seçip düzenleyip eĢleĢtirebilir.
Orijinal resim ile aynı resmin gölgesini eĢleĢtirebilir.
Sayıları ezberleyebilir.
1‟den 5'e kadar olan nesneleri dokunarak sayabilir.
5'e kadar sıra dizisi içindeki sayıları seçer ve isimlendirebilir.
5'e kadar olan sayı kümelerini ve sayıları eĢleĢtirebilir.
6 adet bloğu büyüklük sırasına göre dizebilir.
Nesneleri görmeden dokunarak tanımlayabilir.
6-8 parçalı bir bul-yapı tamamlayabilir.
Çocukla konuĢurken tam ve düzgün cümleler kurmaya özen gösterilmelidir. Nesneler
üzerinde konuĢurken “bu”, “o” yerine nesnenin ismi söylenmelidir. Örneğin; “Onu ver.” yerine
“Arabayı ver.” gibi nesnelerin ismi kullanılarak kavram kazanımını destekleyebilirsiniz. Çocuk
soru sorarak öğreneceğindentüm soruları sabırla yanıtlanmalısınız. Bu amaçla sonbaharda kuru
yapraklar üzerinde yürürken hep konuĢabilir ve bıkmadan sorularını yanıtlayabilirsiniz. Çocuk
dıĢ dünyayı aile aracılığıyla öğrenecektir. Bütün bunları yapmak için çocuğa zenginleĢtirilmiĢ
yakın çevre ortamı sunulmalıdır. Buda yürüyüĢ,tiyatro, sinema, müze, konser, maç gibi farklı
türdeki ortak etkinliklerle mümkün olacaktır.
Etkinlik-20
Etkinliğin adı: Tak takıĢtır
Uygulama:Nesneleri ipe dizmesi için her çeĢit ip, renkli hediye paketi Ģeritleri,
kurdeleler; dizilecek nesneolarak her renk ve boydaki boncuklar, delikli pullar, boĢ makaralar,
düğmeler vb. kullanılabilir. Çocuklardan buaraçları kullanarak kendilerine birer aksesuar
yapmalarını isteyiniz.
46