Page 49 - Bilissel Gelisim
P. 49

Resim 2.1: ġekil yerleĢtirme oyuncağı


                     Etkinlik-14
                     Etkinliğin adı: Vücudun parçaları
                     Uygulama:Ġnsan  vücududundan  en  az  bir  parçayı  görtemesi  için  oyun  oynanır.  Eski
               dergilerden büyükçe bir insan resmi kesilir. Bebek oturtulur ve resim gösterilerek “Haydi bana
               gözünü göster!”Ģeklinde oynanabilir.


                     Etkinlik-15
                     Etkinliğin adı:  Resim yapıyorum
                     Uygulama:Pastel boyaları ve kâğıdı masaya yerleĢtirin. Çocuğunsandalyeye oturmasını
               sağlayarak “Gel birlikte resim yapalım.” diyerek resim yapmaya davet ediniz. Çocukla birlikte
               siz  de  masaya  oturunuzve  kâğıdın  üzerini  birlikte  karalayınız.  Resim  çizimi  bittikten  sonra
               çocuğa  boyları  kutuya  koymasını  söyleyiniz  ve  onayardımcı  olunuz.  Resim  hakkında  yorum
               yapınız  (Çocuğun  adı  sorulabilir,”Bu  çok  güzel  bir  resimolmuĢ.  Bu  resmi  asmamız  lazım.”).
               Daha  sonra  resmi  dolap  üzerine  asınız.  Gün  içinde  dolap  üzerindekiresme  çocuğun  dikkatini
               çekiniz.

                     2  yaĢ  çocuklarının  biliĢsel  geliĢimini  desteklemek  için  resimli  hikâyeleri  okumak  ve
               resimler  üzerinde  konuĢmak  önemli  etkinliklerdendir.  Çocuğa  bir  resim  göstererek  “Bu  ne?”
               diyesorabilirsiniz.   Bilemezse   kendiniz   söyleyebilirsiniz.   “NeymiĢ?”   diye   çocuğa
               tekrarsorabilirsiniz. Çocuk bildiğinde “Aferin!” diyebilirsiniz.


                     Etkinlik-16
                     Etkinliğin adı: Uzun uzun kısa kısa
                     Uygulama: Çocukğa tuvalet kâğıdı ve kâğıthavlu ruloları vererek bunların özelliklerini,
               benzerlik  vefarklılıklarını  konuĢunuz.  Çocuğa  bazı  ruloların  uzun  olduğunu  söyleyerek  uzun
               ruloları seçerek gruplamasını isteyiniz. Kalan ruloların özelliğini deçocuğa sorunuz.Bir uzun bir
               kısa kâğıt havlu alıp çocuğa gösterinizve “Bu uzun.”“Bu kısa.” diyerek ipucu veriniz.Ruloların
               üzerini 5 cm‟lik aralıklarlaçizgi çiziniz ve çocuktan makasla çizgilerin üzerindengiderek onları
               kesmesini isteyiniz. Çocuğun seçtiği iki renkteki (örneğin kırmızı ve mavi) parmak boyası ya da

                                                         43
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54