Page 49 - Bilissel Gelisim
P. 49
Resim 2.1: ġekil yerleĢtirme oyuncağı
Etkinlik-14
Etkinliğin adı: Vücudun parçaları
Uygulama:Ġnsan vücududundan en az bir parçayı görtemesi için oyun oynanır. Eski
dergilerden büyükçe bir insan resmi kesilir. Bebek oturtulur ve resim gösterilerek “Haydi bana
gözünü göster!”Ģeklinde oynanabilir.
Etkinlik-15
Etkinliğin adı: Resim yapıyorum
Uygulama:Pastel boyaları ve kâğıdı masaya yerleĢtirin. Çocuğunsandalyeye oturmasını
sağlayarak “Gel birlikte resim yapalım.” diyerek resim yapmaya davet ediniz. Çocukla birlikte
siz de masaya oturunuzve kâğıdın üzerini birlikte karalayınız. Resim çizimi bittikten sonra
çocuğa boyları kutuya koymasını söyleyiniz ve onayardımcı olunuz. Resim hakkında yorum
yapınız (Çocuğun adı sorulabilir,”Bu çok güzel bir resimolmuĢ. Bu resmi asmamız lazım.”).
Daha sonra resmi dolap üzerine asınız. Gün içinde dolap üzerindekiresme çocuğun dikkatini
çekiniz.
2 yaĢ çocuklarının biliĢsel geliĢimini desteklemek için resimli hikâyeleri okumak ve
resimler üzerinde konuĢmak önemli etkinliklerdendir. Çocuğa bir resim göstererek “Bu ne?”
diyesorabilirsiniz. Bilemezse kendiniz söyleyebilirsiniz. “NeymiĢ?” diye çocuğa
tekrarsorabilirsiniz. Çocuk bildiğinde “Aferin!” diyebilirsiniz.
Etkinlik-16
Etkinliğin adı: Uzun uzun kısa kısa
Uygulama: Çocukğa tuvalet kâğıdı ve kâğıthavlu ruloları vererek bunların özelliklerini,
benzerlik vefarklılıklarını konuĢunuz. Çocuğa bazı ruloların uzun olduğunu söyleyerek uzun
ruloları seçerek gruplamasını isteyiniz. Kalan ruloların özelliğini deçocuğa sorunuz.Bir uzun bir
kısa kâğıt havlu alıp çocuğa gösterinizve “Bu uzun.”“Bu kısa.” diyerek ipucu veriniz.Ruloların
üzerini 5 cm‟lik aralıklarlaçizgi çiziniz ve çocuktan makasla çizgilerin üzerindengiderek onları
kesmesini isteyiniz. Çocuğun seçtiği iki renkteki (örneğin kırmızı ve mavi) parmak boyası ya da
43