Page 51 - Bilissel Gelisim
P. 51
küpten köprü yapabilir ve çocuğa model olabilirsiniz. Çocuğa 3 küp vererek köprüyapmasını
isteyebilirsiniz. Gerekirse yardımcı olabilir ve çocuğu köprü yapmak
içincesaretlendirebilirsiniz.Çocukla birlikte önceden hazırladığınız değiĢik boyutlardaki
nesnelerle önce büyük-küçük,uzun-kısa olanlarıseçtirebilirsiniz. Örneğin; “Bana büyük bebeği
ver.”diyebilirsiniz. Ardından küçük bebeği isteyebilirsiniz. Daha sonra oyuncaklar içinden
büyükbebeği ve küçük bebeği bulabilir, yan yana koymasını isteyebilirsiniz.
Resim 2.2: Renk ve sıralama oyuncağı
Etkinlik-18
Etkinliğin adı: Çizgi çizgi
Uygulama: Zemine düz ve zigzag çizgilerle parkurlar çizerek çizgilerinbittiği yere 50-60
cm aralıklarla huniler yerleĢtiriniz. Bu parkuru sembolizeeden resimli kartlar hazırlayınız.
Çocuklara sıra ile kartları vererek kartta gördüğüresimlerdeki olayları anlatmalarını
isteyiniz.Çocukların sıra ile önce çift ayakla zıplayarak ilk parkuru geçmeleri, ardından
tekayakla sıçrayarak hunilere kadar ilerlemeleri, son olarak da hunilerin arasındankoĢarak
yerdeki hunileri alarak toplamalarını isteyiniz. Parkurun sonundatopladıkları hunileri tekrar
yerleĢtirmelerini sağlayınız.
Etkinlik-19
Etkinliğin adı: Bisikletim boyuyor
Uygulama:Bu etkinlik için açık hava, bahçe ya da balkonda yere büyük boy
muĢambasererek hazırlık yapınız. MuĢambanın üzerine büyük boy graftkâğıdı
yerleĢtirdiktensonra kâğıdın üzerine dağınık biçimde toz boyalar serpiĢtiriniz. Çocuğa tüp
Ģeklinde macun ya da kremleri vererek mümkün olduğunca boyalarınüzerlerine gelecek Ģekilde
sıkmasını isteyiniz. Ellerindeki tüpleri sonunakadar sıkmalarını sağladıktan sonraüç tekerlekli
bisikletleriylekâğıttaki boya ve macunların üzerinden geçerek çesitli desenler oluĢturmasıiçin
destekleyiniz.
2.2.3. 4 YaĢ Çocukları Ġçin BiliĢsel GeliĢimi Destekleyi Etkinlikler
45