Page 50 - Bilissel Gelisim
P. 50

suluboya ile renklendirmesini sağlayın. Rulodan oluĢturulan halkalar kuruduktan sonra ip verin.
               Çocukğa halkaları ipe dizerek kolye ve bileklik hazırlayacağını söyleyin. Bağcıklara bir mavi
               bir  kırmızı  renkte  rulo  halka  dizmelerini  söyleyerek  kolye  ve  bilekliklerini  oluĢturmasını
               sağlayın. Çocuğun hazırladığı bileklik ve kolyeleri takmalarını isteyin.


                     Etkinlik-17
                     Etkinliğin adı: Boyuyorum
                     Uygulama:  Çocuğa  kâğıt  ve  pastel  boyalar  verin.  Önce  çocuğa  model  olun  vekendi
               önünüzdeki  kâğıda  bir  daire  çizin.  Çocuğa  daire  çizdiğiniz  kâğıdıgöstererek  onların  da
               önlerindeki kâğıda daire çizmesini isteyin.Çizdiği daireleri destek vererek kesmelerini sağlayın.
               Kesilendaireleri  çocuk  ile  beraber  boyayarak,  oynar  göz  ve  yün  parçaları  yapıĢtırıpböcek
               biçimine dönüĢtürün.Koli bandını gergin bir Ģekilde duvar köĢesine örümcek ağı formu vererek
               yapıĢtırın.  Çocuğun  eline  hazırladığı  böcekleri  alıp  tek  ayak  üzerinde  sıçrayarak
               yapıĢkanörümcek  ağına  tutturmalarını  isteyin.Tüm  böcekler  ağa  yapıĢınca  birlikte  örümcek
               ağında ne kadar böcek olduğunukonuĢun ve sorular sorarak çocuğun durumla ilgili konuĢmasını
               bekleyin.

               2.2.2. 3 YaĢ Çocukları Ġçin BiliĢsel GeliĢimi Destekleyi Etkinlikler

                          Çocukların 3 yaĢında yapabildikleri:

                               Kırmızı, sarı, mavi gibi ana renkleri tanıyabilir.
                               4 - 8 parçalı eĢleĢtirme kartlarını eĢleĢtirebilir.
                               4 - 6 parçalı bul-yap tamamlayabilir.
                               3 değiĢik Ģekli (üçgen, kare, daire) Ģekil tablosuna yerleĢtirebilir.
                               1, 2, 3 sayısını sırasıyla söyleyebilir.
                               Birden  fazla  olan  nesnelerin,  çok  olduğunu  bilir  ve  çoğul  olarak  ifade
                                edebilir.
                               Özellikleri belirtildiğinde iki ve üç boyutlu nesneleri seçebilir.
                               Altı rengi isimlendirebilir ve genelleyebilir.
                               Sekiz parçalı eĢleĢtirme kartlarını seçip düzenleyerek eĢleĢtirebilir.
                               Orijinal resim ile aynı resmin gölgesini eĢleĢtirebilir.
                               Sayıları ezberleyebilir.
                               1‟den 5'e kadar olan nesneleri dokunarak sayabilir.
                               5'e kadar sıra dizisi içindeki sayıları seçer ve isimlendirebilir.
                               5'e kadar olan sayı kümelerini ve sayıları eĢleĢtirebilir.
                               6 adet bloğu büyüklük sırasına göre dizebilir.
                               Nesneleri görmeden dokunarak tanımlayabilir.
                               6 - 8 parçalı bir bul-yapı tamamlayabilir.

                     Çocuğa büyük kâğıtlar, kurĢun kalem, pastel boya ve kuru boya vererek resimyapmaya
               özendirebilirsiniz.Önce  tek  tek  adlarını  sayarak  çocuğun  nesneleri  tanıyıp  tanımadığını
               anlayabilir veözelliğini söylediğiniz oyuncakları size vermesini isteyebilirsiniz. “Bana kırmızı
               kovalarıver.” , “Bana büyük arabaları ver.”, “Bana aynı büyüklükte olan topları ver.” gibi…3


                                                         44
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55