Page 50 - Bilissel Gelisim
P. 50
suluboya ile renklendirmesini sağlayın. Rulodan oluĢturulan halkalar kuruduktan sonra ip verin.
Çocukğa halkaları ipe dizerek kolye ve bileklik hazırlayacağını söyleyin. Bağcıklara bir mavi
bir kırmızı renkte rulo halka dizmelerini söyleyerek kolye ve bilekliklerini oluĢturmasını
sağlayın. Çocuğun hazırladığı bileklik ve kolyeleri takmalarını isteyin.
Etkinlik-17
Etkinliğin adı: Boyuyorum
Uygulama: Çocuğa kâğıt ve pastel boyalar verin. Önce çocuğa model olun vekendi
önünüzdeki kâğıda bir daire çizin. Çocuğa daire çizdiğiniz kâğıdıgöstererek onların da
önlerindeki kâğıda daire çizmesini isteyin.Çizdiği daireleri destek vererek kesmelerini sağlayın.
Kesilendaireleri çocuk ile beraber boyayarak, oynar göz ve yün parçaları yapıĢtırıpböcek
biçimine dönüĢtürün.Koli bandını gergin bir Ģekilde duvar köĢesine örümcek ağı formu vererek
yapıĢtırın. Çocuğun eline hazırladığı böcekleri alıp tek ayak üzerinde sıçrayarak
yapıĢkanörümcek ağına tutturmalarını isteyin.Tüm böcekler ağa yapıĢınca birlikte örümcek
ağında ne kadar böcek olduğunukonuĢun ve sorular sorarak çocuğun durumla ilgili konuĢmasını
bekleyin.
2.2.2. 3 YaĢ Çocukları Ġçin BiliĢsel GeliĢimi Destekleyi Etkinlikler
Çocukların 3 yaĢında yapabildikleri:
Kırmızı, sarı, mavi gibi ana renkleri tanıyabilir.
4 - 8 parçalı eĢleĢtirme kartlarını eĢleĢtirebilir.
4 - 6 parçalı bul-yap tamamlayabilir.
3 değiĢik Ģekli (üçgen, kare, daire) Ģekil tablosuna yerleĢtirebilir.
1, 2, 3 sayısını sırasıyla söyleyebilir.
Birden fazla olan nesnelerin, çok olduğunu bilir ve çoğul olarak ifade
edebilir.
Özellikleri belirtildiğinde iki ve üç boyutlu nesneleri seçebilir.
Altı rengi isimlendirebilir ve genelleyebilir.
Sekiz parçalı eĢleĢtirme kartlarını seçip düzenleyerek eĢleĢtirebilir.
Orijinal resim ile aynı resmin gölgesini eĢleĢtirebilir.
Sayıları ezberleyebilir.
1‟den 5'e kadar olan nesneleri dokunarak sayabilir.
5'e kadar sıra dizisi içindeki sayıları seçer ve isimlendirebilir.
5'e kadar olan sayı kümelerini ve sayıları eĢleĢtirebilir.
6 adet bloğu büyüklük sırasına göre dizebilir.
Nesneleri görmeden dokunarak tanımlayabilir.
6 - 8 parçalı bir bul-yapı tamamlayabilir.
Çocuğa büyük kâğıtlar, kurĢun kalem, pastel boya ve kuru boya vererek resimyapmaya
özendirebilirsiniz.Önce tek tek adlarını sayarak çocuğun nesneleri tanıyıp tanımadığını
anlayabilir veözelliğini söylediğiniz oyuncakları size vermesini isteyebilirsiniz. “Bana kırmızı
kovalarıver.” , “Bana büyük arabaları ver.”, “Bana aynı büyüklükte olan topları ver.” gibi…3
44