Page 46 - Bilissel Gelisim
P. 46
tutması için cesaretlendirilebilir. Yüzünü bir nesnenin arkasına saklayıp çıkararak “ce-e” oyunu
oynayabilirsiniz.Aynı oyunu çocuğun yüzünü bir bez ile örterek tekrarlayabilirsiniz.
Etkinlik-5
Etkinliğin adı: Sesler ilgimi çekiyor
Uygulama:Yere yumuĢak bir örtü serilir ve bebek yüzükoyun yatırılır. Bebeğin
karĢısındafarklı renkli ses çıkaran oyuncaklar sallayarak ilgisi çekilir. Bebeğin oyuncağıtakip
etmesi için baĢını 45 derece kaldırması sağlanır. Aynı oyun bebeksırt üstü yatarken de oynanır.
Bebeğe, elleriyle kavraması için tutabileceğibüyüklükteki bir oyuncak uzatılır. Oyuncağı tutmak
için tüm vücuduyla hamleleryapmasını beklenir. Bebeğin her hamlesinde “Yakala, yakala!
Oyuncağı yakala!”gibi sözel uyaranlar da vererek oyunu sürdürün. Oyuncağı elinden
düĢürdüğünde “Bak burada.” diyerek bebeğe oyuncağı tekrar uzatın ve “Yakala bakalım.”
diyerekyakalaması için yardım edilir.
Etkinlik-6
Etkinliğin adı:Taklit ediyorum
Uygulama: Bebek özellikle el hareketlerini tekrarlamayı çok sever. YetiĢkin bebekle
birlikte sesli ve hareketli, bir oyun hâline getirebileceği davranıĢları tekrarlar. „Gel, de.‟ gibi
basit hareketlerle baĢlanır. „Tel sarar.‟ gibi tekerlemelerle iki elinizi parmaklarınız yukarı
gelecek Ģekilde tutup el bileklerinden sağa sola doğru çevilerek sağa sola hareket ettirirkenbu
sırada aĢağıdaki tekerleme söylenir;
Tel sarar (bebeğin adı),
Tel sarar (bebeğin adı).
Tel bulamazsa ne sarar?
Tel bulamazsa ne sarar?
Bebekten basit düzeydeki bu hareketleri tekrar etmesi veya yetiĢkine eĢlik etmesi
beklenir.
Etkinlik-7
Etkinliğin adı: Oyuncağımı aramaya baĢladım
Uygulama: Kısmen gizlenmiĢ oyuncağın üstünü açması için yapılan bir oyundur.
Oyuncakla oynarken oyuncağın yarısı örtünün altına gizlenir. Bebeğe “NerdeymiĢ? Haydi bul
bakalım! AaanerderymiĢ? Bul bakalım!” gibi sorular yönelterek oyuncağını araması için
yönlendirmelerde bulunulur.
Etkinlik-8
Etkinliğin adı: Ġki elim dolu ama seni görüyorum
Uygulama: Bu etkinlik için bebeğin dikkatini çekecek nesneler sırayla çıkartılır. Bebeğin
iki eline kavrayabileceği nesneler, oyuncaklar tuturulur. Ardından yetiĢkin bebeğin dikkatini
çekebileceğini düĢündüğü üçüncü nesne, oyuncak gösterir. Tepkileri izlenerek üçüncü oyuncağı
alması için kendisinin bir giriĢimde bulunması gerektiği hissettirilir.
40