Page 45 - Bilissel Gelisim
P. 45

Ninni uydurulbileceği gibi farklı melodilerle tekrarlayarak bebeğin melodinindeğiĢtiğini
               fark  edip  etmediği  gözlemlenir.  Bebeğe  ninni  söylerkenbir  yandan  dolaĢılabilir  bir  yandan
               bebeğin sırtına yavaçca dokunarak sıvazlanabilir.


                     Etkinlik-2
                     Etkinliğin adı: BaĢımı kaldırabiliyorum
                     Uygulama: Bebek uyanık ve keyifli olduğu zaman yere serilen temiz bir örtünün üzerine
               sırt üstü yatırılır. Bebekle bir süre konuĢarak göz kontağı kurulmaya çalıĢılır. Uygulayan kiĢiyi
               tanıdığını  belli  eder  Ģekilde  gülümseyip  gülümsemediğine  dikkat  ederek  keyif  alıp  almadığı
               tespit edilir.Sırt üstü yatar pozisyondayken bebeğin ellerinden tutup yavaĢça kendimize doğru
               çekerek  baĢını  15  saniye  kadar  dik  ve  dengeli  tutmasınısağlamalıyız.  Buhareketleri  yaparken
               bebekle  göz  göze  gelmeye  özen  göstermeliyiz  ve  bebeklekonuĢmalıyız.  Daha  sonra  bebek
               yavaĢça  sırt  üstü  yatağabırakılır.  Bebeğe  sırt  üstü  yatarken  göz  hizasında  çıngırak  sallanır.
               Çıngırağıileri geri hareket ettirerek bebeğin çıngırağa bakması için baĢını kaldırmayaçabalaması
               sağlanır.


                     Etkinlik-3
                     Etkinliğin adı:Cee-ee
                     Uygulama:  YetiĢkin  yüzünü  elleriyle  kapatır.  Bu  Ģekilde  bebekle  konuĢarak  dikkatini
               çeker hemen ardından „cee-ee‟ diyerek yüzünü açar.


                     Etkinlik-4
                     Etkinliğin adı: Sesleri dinliyorum
                     Uygulama:Bebek  kucakta  yarı  oturma  pozisyonunda  tutulur.  Ġçinde  pirinç,
               mısır,mercimek,  makarna  gibi  malzemeler  olan  küçük  bir  pet  ĢiĢeyi  hızlı/yavaĢ
               Ģekildesallayarak  bebeğin  ilgisi  çekilir.  Bebeğin  de  farklı  sesler  çıkarmasınısağlanır.  Görme
               alanı  içinde  bebeğin  oyuncağı  almasına  ve  farklı  Ģekillerdesallayarak  değiĢik  sesler
               oluĢturmasına fırsat verilir. OluĢan her değiĢik seste“ayyy, hiiii, püüüfff” gibi farklı sesler ve
               yüz ifadeleri ile bebeğe bakılır ve farklı yüz ifadelerine tepki vermesisağlanır. “ġimdi oyuncağı
               bana ver.” diyerekoyuncak elinden alınır ve onun alması beklenir. Oyunu, oyuncağı birsizin bir
               de bebeğin sallamasıyla devam ettirilir.


                     6.  ayda  bebek;  oynarken  oyuncaklarından  biri  saklanır  bebeğin  bir  arayıĢ  içinde,
               oyuncağın  ortayaçıkmasını  bekleyip  beklemediği  gözlemlenebilir.Oyuncaklar  bebeğinize  pek
               çok  Ģey  öğretecektir.  Bu  nedenle;  ona  farklı  boyut,  Ģekil  vedokularda  farklı  biçimlerde
               kullanılabilen  oyuncaklar  sunabilirsiniz.  Bu  oyuncakların  ağzaalınabilecek  türde,  sağlık
               koĢullarına  uygun,  bazılarının  ses  çıkaran  cinsten  olmasına  dikkatedebilirsiniz.Olayların  var
               oluĢ  amacı  olduğunu,  değiĢebileceğini  öğretmek  için;  hareketler  veçeĢitli  sonuçlarını  çeĢitli
               örneklerle, açık seçik Ģekilde sunabilirsiniz.

                     8.  ayda  bebek  ilebol  bol konuĢarak  Ģarkı söyleyenebilir.Her iki  eline  oyuncak  vererek
               oynamasını  sağlayanabilir.  KarĢılıklı  alma-verme  oyunu  oynanabilir.Küçük  silgi  nesneleri



                                                         39
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50