Page 52 - Duygusal Gelisim
P. 52

ÖRNEK 15:

                     Eski Minder

                          Kazanım ve Göstergeleri:

                     SDG
                     K3
                               Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.

                     G1
                               Duygu, düĢünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.

                     MG
                     K1
                               Yer değiĢtirme hareketleri yapar.

                     G1
                               Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eĢliğinde yapar.

                     G2
                               Yönergeler doğrultusunda yürür.

                          Malzeme:

                     Eski Minder Tekerlemesi:
                     Eski minder yüzünü göster,
                     Göstermezsen bir poz ver,
                     Güzellik mi? çirkinlik mi?
                     Havuz baĢında heykellik mi, mankenlik mi?
                     Hangisi?

                          Uygulama:

                     Çocuklar  eski  minder  tekerlemesini  söyleyerek  halka  Ģeklini  alırlar;  “eski  minder”
               seçilen çocuğun etrafında dönerler.
                               Tekerleme  bitince “eski  minder”in istediği  pozu  alırlar;  eski  minder en
                                beğendiği pozu     seçer, o pozu veren çocuk eski minder olur.
                               Her  oyuncunun  değiĢik  pozlar  vermesi  için  öğretmen  tarafından
                                desteklenir. “DeğiĢik ne olabilir?” sorusuyla yönlendirilebilir.
                               Bir  süre  oyuna  farklı  çocuklarla  devam  edildikten  sonra  yapılanlar
                                özetlenerek etkinlik sonlandırılır.







                                                       48
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57