Page 52 - Duygusal Gelisim
P. 52
ÖRNEK 15:
Eski Minder
Kazanım ve Göstergeleri:
SDG
K3
Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
G1
Duygu, düĢünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
MG
K1
Yer değiĢtirme hareketleri yapar.
G1
Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eĢliğinde yapar.
G2
Yönergeler doğrultusunda yürür.
Malzeme:
Eski Minder Tekerlemesi:
Eski minder yüzünü göster,
Göstermezsen bir poz ver,
Güzellik mi? çirkinlik mi?
Havuz baĢında heykellik mi, mankenlik mi?
Hangisi?
Uygulama:
Çocuklar eski minder tekerlemesini söyleyerek halka Ģeklini alırlar; “eski minder”
seçilen çocuğun etrafında dönerler.
Tekerleme bitince “eski minder”in istediği pozu alırlar; eski minder en
beğendiği pozu seçer, o pozu veren çocuk eski minder olur.
Her oyuncunun değiĢik pozlar vermesi için öğretmen tarafından
desteklenir. “DeğiĢik ne olabilir?” sorusuyla yönlendirilebilir.
Bir süre oyuna farklı çocuklarla devam edildikten sonra yapılanlar
özetlenerek etkinlik sonlandırılır.
48