Page 54 - Duygusal Gelisim
P. 54
G2
Atatürk ile ilgili duygu ve düĢüncelerini farklı etkinliklerle ifade eder.
Malzeme:
Atatürk ile ilgili resimler, çiçek, renkli kâğıtlar, boya kalemleri
Uygulama:
Çocuklar ile Atatürk hakkında konuĢulur. Atatürk hakkında neler bildikleri sorulur.
Atatürk‟ün yaptığı yeniliklerin neler olduğu çocuklarla konuĢulur
(Cumhuriyetin ilanı, saltanatın kaldırılması, dil devrimi, kıyafet devrimi
vb.)
Çocuklara hep birlikte Atatürk için bir çelenk yapılacağı söylenir.
Ġsterlerse bahçeden çelenk için çiçek, yaprak, kozalak toplayabilirler.
Çelenk bittikten sonra sınıfta bir yere asılır.
Sonrasında çocuklardan, Atatürk yaĢasaydı ona ne söylemek
isteyeceklerini söylemeleri istenir ve etkinlik sonlandırılır.
ÖRNEK 18:
Sınıfımı Düzenliyorum
Kazanım ve Göstergeleri:
SDG
K13
Estetik değerleri korur.
G1
Çevresinde gördüğü güzel ve rahatsız edici durumları söyler.
G2
Çevresini farklı biçimlerde düzenler.
K10
Sorumluluklarını yerine getirir.
G1
Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
G2
Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
50