Page 54 - Duygusal Gelisim
P. 54

G2
                               Atatürk ile ilgili duygu ve düĢüncelerini farklı etkinliklerle ifade eder.

                          Malzeme:

                     Atatürk ile ilgili resimler, çiçek, renkli kâğıtlar, boya kalemleri

                          Uygulama:

                     Çocuklar ile Atatürk hakkında konuĢulur. Atatürk hakkında neler bildikleri sorulur.
                               Atatürk‟ün  yaptığı  yeniliklerin  neler  olduğu  çocuklarla  konuĢulur
                                (Cumhuriyetin ilanı, saltanatın kaldırılması, dil devrimi, kıyafet devrimi
                                vb.)
                               Çocuklara  hep  birlikte  Atatürk  için  bir  çelenk  yapılacağı  söylenir.
                                Ġsterlerse bahçeden çelenk için çiçek, yaprak, kozalak toplayabilirler.
                               Çelenk bittikten sonra sınıfta bir yere asılır.
                               Sonrasında  çocuklardan,  Atatürk  yaĢasaydı  ona  ne  söylemek
                                isteyeceklerini söylemeleri istenir ve etkinlik sonlandırılır.

               ÖRNEK 18:

                     Sınıfımı Düzenliyorum

                          Kazanım ve Göstergeleri:

                     SDG
                     K13
                               Estetik değerleri korur.

                     G1
                               Çevresinde gördüğü güzel ve rahatsız edici durumları söyler.

                     G2
                               Çevresini farklı biçimlerde düzenler.

                     K10
                               Sorumluluklarını yerine getirir.

                     G1
                               Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.

                     G2
                               Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.





                                                       50
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59