Page 56 - Duygusal Gelisim
P. 56
Malzeme:
Yok
Uygulama:
Çocuklara sınıfta bir konser ortamı canlandırılacağı söylenir.
Bunun için Ģarkı söyleyecek bir kiĢi, orkestra ve seyirciler oluĢturulur.
Eğer sınıfta müzik aletleri var ise konser için bunlar kullanılır. Yok ise
sınıfta bulunan malzemeler müzik aleti gibi hayal edilerek sesler
oluĢturulur.
ġarkı söyleyecek kiĢi ve orkestra Ģarkı seçimini yaptıktan sonra grup tüm
sınıfa takdim edilir.
ġarkı bittikten sonra alkıĢlanarak çocuklar tebrik edilir.
Dilenirse Ģarkı ses kayıt cihazına kaydedilip çocukların bu kaydı
dinlemesi sağlanır.
Sonrasında yapılanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.
ÖRNEK 20:
Vazo Yapıyorum
Kazanım ve Göstergeleri:
SDG
K3
Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
G2
Nesneleri alıĢılmıĢın dıĢında kullanır.
G3
Özgün özellikler taĢıyan ürünler oluĢturur.
Malzeme:
Ġçi boĢ küçük pet ĢiĢe, irmik, beyaz tutkal, ĢiĢenin dıĢını süslemek için boya kalemleri,
pul, sim, düğme vb. nesneler; el iĢi kâğıtları, makas kullanılabilir (Bir gün öncesinden
velilerden pet ĢiĢe ve irmik göndermeleri istenebilir.).
Uygulama:
Çocuklara, pet ĢiĢeden vazo yapılacağı söylenir.
Her çocuğun önüne malzemeler konulur.
Her çocuğun istediği gibi vazosunu süsleyebileceği, dileği miktarda içine
irmik koyabileceği söylenir.
Ġsterlerse vazolarına çiçek yapabilecekleri söylenerek el iĢi kâğıtları,
makas ve diğer malzemeler verilir.
Vazo yapımı tamamlandıktan sonra çocukların yaptıkları vazoları
evlerine götürebilecekleri söylenir.
Sonrasında yapılanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.
52