Page 55 - Duygusal Gelisim
P. 55

K6
                               Kendisinin ve baĢkalarının haklarını korur.

                     G2
                               BaĢkalarının hakları olduğunu söyler.

                          Malzeme:

                     Yok

                          Uygulama:

                     Çocuklara sınıfı temiz tutmak için neler yapabilecekleri hakkında sohbet edileceği ve
               hep birlikte sınıfın temizleneceği/düzenleneceği söylenir.
                               Sınıfı  düzenlemek  için  neler  yapabilecekleri  sorulur.  (Örneğin,
                                “Oyuncaklarla  iĢiniz  bittikten  sonra  oyuncakları  yerlerine  koyabilir
                                misiniz?”, “Çöpleri çöp kutusuna atabilir misiniz?” vb.).
                               Sohbet  bittikten  sonra  çocuklar  gruplara  ayrılır,  kimlerin  oyuncakları
                                toplamak,  kimlerin  sandalyeleri  düzenlemek  vb.  istediği  sorulur.
                                ĠĢbölümü yaparak hep birlikte sınıf düzenlenir.
                               Bittikten  sonra  sınıfın  bu  haliyle  çok  daha  güzel  olduğu  hakkında
                                konuĢulur.
                               Bir anlaĢma yapılarak her günün sonunda toparlama zamanı yapılacağı ve
                                sınıfın düzeninin korunacağı söylenir.
                               Sonrasında konuĢulanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.

               ÖRNEK 19:

                     Konserdeyiz

                          Kazanım ve Göstergeleri:

                     SDG
                     K3
                               Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.

                     G1
                               Duygu, düĢünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.

                     G2
                               Nesneleri alıĢılmıĢın dıĢında kullanır.

                     G3
                               Özgün özellikler taĢıyan ürünler oluĢturur.




                                                       51
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60