Page 55 - Duygusal Gelisim
P. 55
K6
Kendisinin ve baĢkalarının haklarını korur.
G2
BaĢkalarının hakları olduğunu söyler.
Malzeme:
Yok
Uygulama:
Çocuklara sınıfı temiz tutmak için neler yapabilecekleri hakkında sohbet edileceği ve
hep birlikte sınıfın temizleneceği/düzenleneceği söylenir.
Sınıfı düzenlemek için neler yapabilecekleri sorulur. (Örneğin,
“Oyuncaklarla iĢiniz bittikten sonra oyuncakları yerlerine koyabilir
misiniz?”, “Çöpleri çöp kutusuna atabilir misiniz?” vb.).
Sohbet bittikten sonra çocuklar gruplara ayrılır, kimlerin oyuncakları
toplamak, kimlerin sandalyeleri düzenlemek vb. istediği sorulur.
ĠĢbölümü yaparak hep birlikte sınıf düzenlenir.
Bittikten sonra sınıfın bu haliyle çok daha güzel olduğu hakkında
konuĢulur.
Bir anlaĢma yapılarak her günün sonunda toparlama zamanı yapılacağı ve
sınıfın düzeninin korunacağı söylenir.
Sonrasında konuĢulanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.
ÖRNEK 19:
Konserdeyiz
Kazanım ve Göstergeleri:
SDG
K3
Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
G1
Duygu, düĢünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
G2
Nesneleri alıĢılmıĢın dıĢında kullanır.
G3
Özgün özellikler taĢıyan ürünler oluĢturur.
51