Page 31 - Duygusal Gelisim
P. 31

o     Saldırgan  davranıĢ, diğer çocukların  güvenliğini  ciddi  bir  Ģekilde
                                      tehdit etmedikçe bu davranıĢın üstünde durmamak gerekir.
                                o     Kendi  kendine  konuĢma:  Çocuk  dürtüsel  davranıp  bu  yönünü
                                      kontrol  etmede  güçlük  yaĢıyorsa  çocuğa  baĢkalarına  vuracağı
                                      zaman, kendi kendini engelleyici cümleler söylemesi öğretilebilir.
                                o     Çocuk  saldırgan  modellerle  karĢı  karĢıya  getirilmemelidir.
                                      Televizyondaki   Ģiddet    içeren   programları   seyretmesi
                                      engellenmelidir,  engel  olunamıyorsa  anne  baba  çocukla  birlikte
                                      filmi seyrederek Ģiddetin sonuçlarını tartıĢabilirler. ġiddet içerikli
                                      filmlerin  gerçek  yaĢamı  yansıtmadığı,  kurmaca  olduğu  çocuğa
                                      anlatılabilir.
                                o     Kızgınlıktan   kurtulmak    için   alternatifler   bulunabilir.
                                      Yumruklanabilen kil, çakılabilen çiviler, resim çizme, boyama vb.
                                      çocuğun  kızgınlık  duygularını  kontrol  altına  almayı  sağlayabilir.
                                      Ayrıca futbol, basketbol gibi sporlar kabul gören çıkıĢ yollarıdır.
                                o     Her yaĢ ve dönemde çocuğun temel ihtiyaçları zamanında yerine
                                      getirilmelidir.
                                o     Bu  çocukların  özellikle  baba  ile  daha  çok  birlikte  olması
                                      sağlanmalıdır.
                                o     Anne    babalar   bu   çocuklarla   iletiĢim   kurarken   ben
                                      dilini kullanmalıdır  (Örn.  Böyle  kavga  ettiğin  zaman  rahatsız
                                      oluyorum,     üzülüyorum.).    KiĢiler   duygu,     düĢünce
                                      ve ihtiyaçlarını davranıĢ anında dile getirmelidir.

               ETKĠNLĠK 2:

                     Çocukları  üç  ya  da  beĢerli  gruplara  ayırınız.  Kolaj  tekniğinin  kullanıldığı  0-72  ay
               çocuklarının  duygusal  tepkilerini  neden  sonuç  iliĢkisiyle  anlatan  bir  afiĢ  yarıĢması
               düzenleyiniz.





















                                                       27
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36