Page 31 - Duygusal Gelisim
P. 31
o Saldırgan davranıĢ, diğer çocukların güvenliğini ciddi bir Ģekilde
tehdit etmedikçe bu davranıĢın üstünde durmamak gerekir.
o Kendi kendine konuĢma: Çocuk dürtüsel davranıp bu yönünü
kontrol etmede güçlük yaĢıyorsa çocuğa baĢkalarına vuracağı
zaman, kendi kendini engelleyici cümleler söylemesi öğretilebilir.
o Çocuk saldırgan modellerle karĢı karĢıya getirilmemelidir.
Televizyondaki Ģiddet içeren programları seyretmesi
engellenmelidir, engel olunamıyorsa anne baba çocukla birlikte
filmi seyrederek Ģiddetin sonuçlarını tartıĢabilirler. ġiddet içerikli
filmlerin gerçek yaĢamı yansıtmadığı, kurmaca olduğu çocuğa
anlatılabilir.
o Kızgınlıktan kurtulmak için alternatifler bulunabilir.
Yumruklanabilen kil, çakılabilen çiviler, resim çizme, boyama vb.
çocuğun kızgınlık duygularını kontrol altına almayı sağlayabilir.
Ayrıca futbol, basketbol gibi sporlar kabul gören çıkıĢ yollarıdır.
o Her yaĢ ve dönemde çocuğun temel ihtiyaçları zamanında yerine
getirilmelidir.
o Bu çocukların özellikle baba ile daha çok birlikte olması
sağlanmalıdır.
o Anne babalar bu çocuklarla iletiĢim kurarken ben
dilini kullanmalıdır (Örn. Böyle kavga ettiğin zaman rahatsız
oluyorum, üzülüyorum.). KiĢiler duygu, düĢünce
ve ihtiyaçlarını davranıĢ anında dile getirmelidir.
ETKĠNLĠK 2:
Çocukları üç ya da beĢerli gruplara ayırınız. Kolaj tekniğinin kullanıldığı 0-72 ay
çocuklarının duygusal tepkilerini neden sonuç iliĢkisiyle anlatan bir afiĢ yarıĢması
düzenleyiniz.
27