Page 9 - Bilissel Gelisim
P. 9
ÖĞRENME FAALĠYETĠ–1
ÖĞRENME FAALĠYETĠ–1
ÖĞRENME KAZANIMI
Öğrenme faaliyetinde kazanacağınız bilgi ve beceriler ile biliĢsel geliĢimin tanımını,
önemini ve ilgili temelkavramları öğrenerek; zekâ ve zekâyı belirleyen faktörleri
açıklayabilecek; biliĢsel geliĢimi etkileyen faktörleri sunum hâline getirip sunabilecek;0-72 ay
çocuğunun biliĢsel özelliklerine uygun etkinlik hazırlayıp uygulayabilecek;0-72 ay çocuğunun
biliĢsel geliĢim özelliklerihakkındabir broĢürhazırlayabileceksiniz.
ARAġTIRMA
Çevrenizde bulunan bir erken çocukluk kurumunu ziyaret edip küçük çocukların
yaĢlarını dikkate alarak biliĢsel geliĢim özelliklerini gözlemleyiniz ve notlar alınız.
Bu notları sınıftaki uyarıcı panoya asınız.
0-72 aylık çocukların biliĢsel geliĢim özelliklerini araĢtırınız.Bu araĢtırmanın
sonunda “0-72 Aylık Çocuklarda BiliĢsel GeliĢimin Önemi” baĢlıklı bir afiĢ
hazırlayınız.
1.BĠLĠġSEL GELĠġĠM
1.1.Tanımı ve Önemi
Yenidoğan çocuğun yaĢadığı dünyayı öğrenmesi ve anlamaya çalıĢması,bu dünyayla
baĢetmesi en büyük problemidir. Bu durum yetiĢkinler için kolay görünebilir ama yenidoğan
için bu durum böyle değildir ancak zihin ĢaĢılacak ölçüde geniĢler ve kısa zaman içinde
kazanılan bilgileri, yorumlaması ve hafızaya kaydetmeye baĢlamasıyladünyayı öğrenmeye
baĢlar. Hatırlama ve tekrar etme yoluylayeni bir durumlayani öğrenmeyle karĢı karĢıya kalır.
Her sabah uyandığımızda gün içinde yapmamız gereken bir dizi etkinlik, çözmemiz gereken
sorunlar,gündelik hayatta küçük veya büyük oynamamız gereken bir sürü rol vardır. Bir
düĢünün, zihnimiz geliĢmeseydi ve 2-3 yaĢ zihin düzeyinde bu problemleri çözmemiz
gerekseydi yaĢamımız nasıl olurdu? Bir bebeğin annesini tanıyabilmesi veya annesini diğer
insanlardan ayırabilmesi, yaĢamı boyunca dünyanın kapsamı hakkında sayısız Ģeyi öğrenmesi
için yeterli olur muydu?YaĢamın ilk yıllarındafiziksel ihtiyaçlarımız karĢılanır ancaktoplumsal,
eğitsel vb. geliĢimimiz, problem çözmekabiliyetimiz nasıl geliĢiyor?
3