Page 9 - Bilissel Gelisim
P. 9

ÖĞRENME FAALĠYETĠ–1




                                  ÖĞRENME FAALĠYETĠ–1


                   ÖĞRENME KAZANIMI


                     Öğrenme  faaliyetinde  kazanacağınız  bilgi  ve  beceriler  ile  biliĢsel  geliĢimin  tanımını,
               önemini  ve  ilgili  temelkavramları  öğrenerek;  zekâ  ve  zekâyı  belirleyen  faktörleri
               açıklayabilecek; biliĢsel geliĢimi etkileyen faktörleri sunum hâline getirip sunabilecek;0-72 ay
               çocuğunun biliĢsel özelliklerine uygun etkinlik hazırlayıp uygulayabilecek;0-72 ay çocuğunun
               biliĢsel geliĢim özelliklerihakkındabir broĢürhazırlayabileceksiniz.


                  ARAġTIRMA



                          Çevrenizde bulunan bir erken çocukluk kurumunu ziyaret edip küçük çocukların

                           yaĢlarını dikkate alarak biliĢsel geliĢim özelliklerini gözlemleyiniz ve notlar alınız.
                          Bu notları sınıftaki uyarıcı panoya asınız.
                          0-72  aylık  çocukların  biliĢsel  geliĢim  özelliklerini  araĢtırınız.Bu  araĢtırmanın

                           sonunda  “0-72  Aylık  Çocuklarda  BiliĢsel  GeliĢimin  Önemi”  baĢlıklı  bir  afiĢ
                           hazırlayınız.


                                          1.BĠLĠġSEL GELĠġĠM

               1.1.Tanımı ve Önemi

                     Yenidoğan  çocuğun  yaĢadığı  dünyayı  öğrenmesi  ve  anlamaya  çalıĢması,bu  dünyayla
               baĢetmesi en büyük problemidir. Bu durum yetiĢkinler için kolay görünebilir ama  yenidoğan
               için  bu  durum  böyle  değildir  ancak  zihin  ĢaĢılacak  ölçüde  geniĢler  ve  kısa  zaman  içinde
               kazanılan  bilgileri,  yorumlaması  ve  hafızaya  kaydetmeye  baĢlamasıyladünyayı  öğrenmeye
               baĢlar. Hatırlama ve tekrar etme yoluylayeni bir durumlayani öğrenmeyle karĢı karĢıya kalır.
               Her  sabah  uyandığımızda  gün  içinde  yapmamız  gereken  bir  dizi  etkinlik,  çözmemiz  gereken
               sorunlar,gündelik  hayatta  küçük  veya  büyük  oynamamız  gereken  bir  sürü  rol  vardır.  Bir
               düĢünün,  zihnimiz  geliĢmeseydi  ve  2-3  yaĢ  zihin  düzeyinde  bu  problemleri  çözmemiz
               gerekseydi  yaĢamımız  nasıl  olurdu?  Bir  bebeğin  annesini  tanıyabilmesi  veya  annesini  diğer
               insanlardan ayırabilmesi, yaĢamı boyunca dünyanın kapsamı hakkında sayısız Ģeyi öğrenmesi
               için yeterli olur muydu?YaĢamın ilk yıllarındafiziksel ihtiyaçlarımız karĢılanır ancaktoplumsal,
               eğitsel vb. geliĢimimiz, problem çözmekabiliyetimiz nasıl geliĢiyor?






                                                         3
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14