Page 7 - Bilissel Gelisim
P. 7
GĠRĠġ
GĠRĠġ
Sevgili Öğrenci,
Ġnsanoğlu bilgiyi iĢleme,belleğe yerleĢtirme (iĢleme ve muhafaza etme), akıl
yürütme,belleğindeki bilgiyi geri çağırma gibi birçok zihinsel iĢlemle yaĢama uyum sağlamaya
çalıĢır.Bu geliĢimi açıklamaya çalıĢan birçok kuram vardır. Bunlar arasında Piaget‟nin(Piyaje)
BiliĢsel Kuramı özellikle belli geliĢim evrelerinde biliĢsel geliĢimin niteliksel değiĢimlerine
dikkat çekmesi açısından bugünde popülerliğini koruyan bir kuramdır. Modülün ilk
kısmındaPiaget‟nin biliĢsel geliĢime kuramını anlayarak biliĢ, zekâ,bilgiyi iĢleme, akılda tutma
gibi kavramlarınızı zihninizde yeniden düzenleyeceksiniz. Ayrıca H.Gardner‟in Çoklu Zekâ
Kuramı ile aslında zekânın tek bir boyuttan oluĢmadığını, çok yönlülüğü sayesinde çok yönlü
insanlar yetiĢtirebileceğimizi öğreneceksiniz. Modülün ikinci kısmında ise bu öğrendiğiniz
teorik bilgileri uygulamaya dökerek 0-72 ay çocuklarına uygun, kaliteli etkinlikler ve
materyaller hazırlayabileceksiniz.
Her çocuk farklı biliĢsel yeteneklerle dünyaya gelmektedir.Eğitmenlerin biliĢsel geliĢim
sürecinin nasıl iĢlediğini, sürecin nasıl oluĢtuğunu, nelerden etkilendiğini, hangi etkinlikler
sonucunda olumlu etkileyebileceğine iliĢkin bilgilere sahip olmaları çok önemlidir. Modüldeki
0-72 ay geliĢimine uygun biliĢsel geliĢim etkinlikleri ile kendinize ve etrafınıza rehber
olacaksınız.
Bu modüldeki bilgilerin size daha yararlı olması için siz sevgili öğrencilerin etkin katılımlarına
ihtiyaç vardır. AraĢtırmak, bir konu üzerindeki görüĢünüzü savunmak,özgün mataryeller
geliĢtirmek, güncel araĢtırmalara ve düĢünce yapılarına ilgi duymak sizi daha baĢarılı kılacaktır.
1