Page 49 - orada_bir_koy_var_uzakta
P. 49
Arkadaşları bazı eserlerin üzerindeki Aynı zamanda, bu yazılımı kullanan
bilgileri sesli okudular ancak bu, görme engelli bir kişi, müzede
Aylin için yeterli olmadı. Bu engelleri akıllı cihazının kamerasını esere
ortadan kaldırmanın bir yolu doğru tuttuğunda eser hakkındaki
bulunmalıydı. bilgileri kimseden yardım almadan
Tam da o günlerde Bilim Şenliği dinleyebilecekti.
kapsamında öğrenciler arasında Proje, okulun teknoloji fuarında
bilim ve teknoloji projesi yarışması sergilendi ve birçok kişi tarafından
düzenlendi. Aylin ve arkadaşları bu büyük bir ilgiyle karşılandı. Aylin ve
yarışmaya bir yapay zekâ projesi ile arkadaşları, projelerinin başarısıyla
katılmaya karar verdiler. Yapay zekâ gurur duydukları gibi diğer öğrencilere
hakkında araştırmalar yaptılar. Ekipten de ilham verdiler.
bazıları mimari engelleri araştırdı, Bu deneyim, engellerin üstesinden
bazıları da müzede sergilenen gelmek için farklı yollar bulmanın
eserlerin bilgilerinden oluşan bir önemini Aylin’e gösterdi. Aylin ve
veri tabanı oluşturdu. Birlikte, bir arkadaşları birlikte çalışarak başarıya
yapay zekâ programı geliştirdiler. Bu ulaştılar ve birbirlerine yardım ederek
program, mimari engelleri otomatik arkadaşlıklarını geliştirdiler. İş birliği
olarak tespit edecek ve görme yaparak zorlukları aşmanın ne
engelli kullanıcılara anlık bildirim kadar önemli olduğunu anladılar. Bu
gönderecekti. deneyim sayesinde hayatlarında daha
büyük başarılara ulaşabileceklerine
inandılar. Engellerin varlığına rağmen
hedefe ulaşmanın mümkün olduğunu
öğrendiler. Aylin’in ilham verici liderliği,
grubun her bir üyesine birbirine destek
olma ve başarıya ulaşma konusunda
motivasyon kaynağı oldu.
47 47 47 47 47 47