Page 33 - Fiziksel Gelisim
P. 33

Materyal:  Renkli  kartonlar,  çeĢitli  dergiler,  gazeteler,  çeĢitli  nesneler,  makas  vb.
               materyaller
                     Ön hazırlık:
                          Etkinlik öncesi çocuklarla birlikte çevredeki nesneleri, çeĢitli dergi ve kitapları
                           inceleyin. Renkler ve Ģekiller hakkında sohbet edin. Gördüğünüz her nesnenin
                           Ģeklini ve rengini tanımlayın.
                          Renk ve Ģekilleri bir araya getirdiğinizde neler yapabileceğinizi tartıĢın.
                Uygulama:
                     Çocuklarla  birlikte  önceden  hazırladığınız  renkli  fon  kartonlarının  ve  materyallerin
               bulunduğu  masanın  baĢına  oturun.  Daha  önceki  bilgi  ve  deneyimlerinize  dayanarak
               çocuklarla birlikte renkli fon kartonlarından 30 cm çapında daire, üçgen, kare ve dikdörtgen
               Ģekilleri keserek hazırlayın. Daha sonra çocuklarla birlikte rahat hareket edebileceğiniz bir
               alan  seçin.  Önceden  hazırlamıĢ  olduğunuz  Ģekil  kartlarını  bir  kez  daha  tanımlayın  ve
               çocuklarla birlikte her bir Ģekil kartı için bir hareket (çocukların yaĢ ve geliĢim düzeylerine
               göre; örnek  daire için kolları yukarı kaldırma, üçgen için yere çömelme, kare için olduğu
               yerde  sıçrama,  dikdörtgen  için  el  çırpma  vb.)  belirleyin.  Her  bir  Ģekil  için  belirlediğiniz
               hareket, çocuklar tarafından iyice anlaĢıldıktan sonra kartların arasından bir tanesini seçin ve
               çocuklardan  ilgili  hareketi  yapmasını  isteyin.  Aynı  uygulamayı  diğer  Ģekil  kartları  için
               uygulayın.












                                            Resim 2.6: ġekiller ve renkler


               Öneriler:

                          Çocukların  düzeyine  ve  etkinlik  uygulamasındaki  baĢarı  durumlarına  göre
                           Ģekillere ait hareketler değiĢtirilebilir, yeni Ģekiller ilave edilerek etkinlik benzer
                           Ģekilde uygulanabilir.
                          Kartlara iliĢkin hareketler, hızlı-yavaĢ oturarak yapılan hareketler de ekleyerek
                           denenebilir. Bir Ģekil kartı yerine birkaç Ģekil kartı gösterip iki hareketi birlikte
                           (örnek: el çırpma ve dönme vb.) yapmaları istenebilir.
                          Bu etkinlik benzer Ģekilde müzik aletleri kullanılarak denenebilir (örnek: daire
                           için davula vurma, kare için tef kullanma vb.).







                                                       29
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38