Page 33 - Fiziksel Gelisim
P. 33
Materyal: Renkli kartonlar, çeĢitli dergiler, gazeteler, çeĢitli nesneler, makas vb.
materyaller
Ön hazırlık:
Etkinlik öncesi çocuklarla birlikte çevredeki nesneleri, çeĢitli dergi ve kitapları
inceleyin. Renkler ve Ģekiller hakkında sohbet edin. Gördüğünüz her nesnenin
Ģeklini ve rengini tanımlayın.
Renk ve Ģekilleri bir araya getirdiğinizde neler yapabileceğinizi tartıĢın.
Uygulama:
Çocuklarla birlikte önceden hazırladığınız renkli fon kartonlarının ve materyallerin
bulunduğu masanın baĢına oturun. Daha önceki bilgi ve deneyimlerinize dayanarak
çocuklarla birlikte renkli fon kartonlarından 30 cm çapında daire, üçgen, kare ve dikdörtgen
Ģekilleri keserek hazırlayın. Daha sonra çocuklarla birlikte rahat hareket edebileceğiniz bir
alan seçin. Önceden hazırlamıĢ olduğunuz Ģekil kartlarını bir kez daha tanımlayın ve
çocuklarla birlikte her bir Ģekil kartı için bir hareket (çocukların yaĢ ve geliĢim düzeylerine
göre; örnek daire için kolları yukarı kaldırma, üçgen için yere çömelme, kare için olduğu
yerde sıçrama, dikdörtgen için el çırpma vb.) belirleyin. Her bir Ģekil için belirlediğiniz
hareket, çocuklar tarafından iyice anlaĢıldıktan sonra kartların arasından bir tanesini seçin ve
çocuklardan ilgili hareketi yapmasını isteyin. Aynı uygulamayı diğer Ģekil kartları için
uygulayın.
Resim 2.6: ġekiller ve renkler
Öneriler:
Çocukların düzeyine ve etkinlik uygulamasındaki baĢarı durumlarına göre
Ģekillere ait hareketler değiĢtirilebilir, yeni Ģekiller ilave edilerek etkinlik benzer
Ģekilde uygulanabilir.
Kartlara iliĢkin hareketler, hızlı-yavaĢ oturarak yapılan hareketler de ekleyerek
denenebilir. Bir Ģekil kartı yerine birkaç Ģekil kartı gösterip iki hareketi birlikte
(örnek: el çırpma ve dönme vb.) yapmaları istenebilir.
Bu etkinlik benzer Ģekilde müzik aletleri kullanılarak denenebilir (örnek: daire
için davula vurma, kare için tef kullanma vb.).
29