Page 37 - Fiziksel Gelisim
P. 37
Resim 2.5: Hayvanları inceleme
Hayvanlarla ilgili öyküler okuyun. Çocukların bu öyküdeki hayvanları
özellikleri ile (yürüme, ses çıkarma vb.) canlandırmalarını isteyin.
Hayvanları içeren sanat etkinlikleri düzenleyin, parmak oyunları oynayın,
Ģarkılar söyleyin.
Hayvanları konu alan dergi ve gazeteleri inceleyin, buradan keseceğiniz hayvan
dergileri ile sınıfınız için “hayvanlar albümü” oluĢturun.
Hayvanların beslenme, üreme, hareket etme gibi bazı özelliklerini araĢtırın. Ne
yedikleri; nerede, nasıl yaĢadıkları; nasıl hareket ettikleriyle ilgili sohbetler
düzenleyerek bilgi ve deneyimlerinizi paylaĢın.
Uygulama:
Çocuklarla birlikte önceden hazırlanan renkli oyun hamurlarının ve artık materyallerin
bulunduğu masaya oturun. Daha önceki bilgi ve deneyimlere dayanarak çocuklarla birlikte
oyun hamuru ile birlikte oluĢturacakları hayvanı seçin (örnek fil). Seçtiğiniz bu hayvanı
Ģekli, vücut kısımlarının özellikleri vb. ayrıntıları yönünde tekrar tanımlayın. Çocuklardan
önlerindeki hamuru ve artık materyalleri kullanarak seçilen hayvanı yapmalarını isteyin.
Öneriler:
Tek bir hayvan seçilebileceği gibi birkaç hayvan da seçilebilir ve çocukların
hamurdan oluĢturduğu bu hayvanlarla bir çiftlik ya da hayvanat bahçesi
oluĢturularak sergilenebilir.
Her çocuktan, oluĢturduğu hayvanla ilgili bir öykü oluĢturması ve bu öyküyü
(hayvanını kukla olarak kullanarak) anlatması istenebilir.
Her çocuğun hayvanı ile ilgili bilmece üretilebilir ya da hazır bilmeceler
kullanılarak çocuklarla birlikte tahmin etme oyunu oynanabilir.
2.3. Motor GeliĢime Uygun Araç-Gereçler
2.3.1. Büyük Kas GeliĢimi Ġçin Uygun Araç-Gereçler
ÇeĢitli toplar ( tenis topu, sağlık topu, hentbol topu, orta boy plastik top vb.)
Fasulye torbaları
Halat
33