Page 31 - Fiziksel Gelisim
P. 31
Kendi etrafında dönerek yürüme vb.
Uygulama sırasında her çocuğun birbirinden farklı yürüyüĢ Ģekli önermesini
sağlayın.
Resim 2.4: Adımlayarak yürüme
Öneriler
Bu etkinlik benzer Ģekilde sıçrama, koĢma, fırlatma vb. hareketler için de
denenebilir.
Duygulara göre yürüme Ģekilleri hakkında sohbet edilebilir, ilgi hareketleri
taklit edilebilir.
Hayvanlar ile insanların yemek yeme, yürüme Ģekilleri araĢtırılabilir, benzerlik
ve farklılıklar yönünden karĢılaĢtırılabilir.
Etkinlik 2
Etkinlik adı: Neler sıçrar?
Etkinlik türü: Oyun-hareket etkinliği
Kazanım: Büyük motor kaslarını etkin olarak kullanabilme, sıçrama hareketinin
özelliğini kavrayabilme
Materyal: Sıçrama hareketi yapan canlı ve cansız varlıklara ait resimli kartlar,
helezon yay, top, boncuk vb. sıçrayan nesneler
Ön hazırlık :
Etkinlik öncesi çocuklarla birlikte dergi ve gazeteleri inceleyerek sıçrama
özelliğine sahip canlı ve cansız (top, balon vb.) varlıkların resimlerini kesin ve
karton kartlar üzerine yapıĢtırın.
Yakın çevredeki nesneleri inceleyin. AraĢtırarak bulunan sıçrama özelliği olan
nesnelerle sınıfınızda bir köĢe oluĢturun. KöĢeye bir isim verin.
27