Page 31 - Fiziksel Gelisim
P. 31

     Kendi etrafında dönerek yürüme vb.
                          Uygulama  sırasında  her  çocuğun  birbirinden  farklı  yürüyüĢ  Ģekli  önermesini
                           sağlayın.















                                          Resim 2.4: Adımlayarak yürüme

               Öneriler

                          Bu  etkinlik  benzer  Ģekilde  sıçrama,  koĢma,  fırlatma  vb.  hareketler  için  de
                           denenebilir.
                          Duygulara  göre  yürüme  Ģekilleri  hakkında  sohbet  edilebilir,  ilgi  hareketleri
                           taklit edilebilir.
                          Hayvanlar ile insanların yemek yeme, yürüme Ģekilleri araĢtırılabilir, benzerlik
                           ve farklılıklar yönünden karĢılaĢtırılabilir.

               Etkinlik 2

                     Etkinlik adı: Neler sıçrar?
                     Etkinlik türü: Oyun-hareket etkinliği
                     Kazanım:  Büyük  motor  kaslarını  etkin  olarak  kullanabilme,  sıçrama  hareketinin
               özelliğini kavrayabilme
                     Materyal:  Sıçrama  hareketi  yapan  canlı  ve  cansız  varlıklara  ait  resimli  kartlar,
               helezon yay, top, boncuk vb. sıçrayan nesneler
                     Ön hazırlık :
                          Etkinlik  öncesi  çocuklarla  birlikte  dergi  ve  gazeteleri  inceleyerek  sıçrama
                           özelliğine sahip canlı ve cansız (top, balon vb.) varlıkların resimlerini kesin ve
                           karton kartlar üzerine yapıĢtırın.
                          Yakın çevredeki nesneleri inceleyin. AraĢtırarak bulunan sıçrama özelliği olan
                           nesnelerle sınıfınızda bir köĢe oluĢturun. KöĢeye bir isim verin.









                                                       27
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36