Page 28 - Fiziksel Gelisim
P. 28

    Oyun  ya  da  beceri  adlandırılarak  çocukların  en  iyi  ve  kolay  Ģekilde
                                anlayabilecekleri  ifade  ile  içerik  tanımlanmalıdır.  Çocukların  daha  iyi
                                anlayabilmeleri  için  söylediklerinizi  kendi  ifadeleri  ile  bir  kez  daha
                                tekrarlamaları  istenmelidir.  Daha  sonra  bir  kez  de  yönerge  ile  birlikte
                                hareketi her aĢaması ile yaparak model olunmalıdır. Yapılacak hareketin
                                her aĢamasının nasıl yapılacağının anlaĢıldığından emin olunmalıdır.
                               Hareketi gerçekleĢtirirken bir aĢamadan diğerine geçmelerini uyarıcı ya
                                da hareketin ritminin değiĢtirilmesini hatırlatan ses uyarıcıları (davul, def,
                                zil, düdük vb.) birlikte seçilmelidir.
                               Etkinlik  içinde  top,  çember  ya  da  ip  gibi  yardımcı  materyal
                                kullanılacaksa,  her  çocuğa  yetecek  kadar  olmasına  özen  göstermeli,
                                bunlar harekete baĢlamadan önce dağıtılmalıdır.
                               Çocukların   hareketleri   yaparken   birbirlerini   engellememeleri
                                sağlanmalıdır.  Sınıf  içerisinde  karıĢıklığı  önlemek  ya  da  çocukların
                                birbirlerini  engellemeden  çalıĢmalarına  yardımcı  olmak  için  önce  hep
                                birlikte  aynı  yönde  çalıĢılmalıdır.  Çocuklar,  hareketlerde  olgunlaĢtıkça
                                yön değiĢiklikleri kendi seçimlerine bırakılabilir.
                               Çocukların hareketlerini engellemeyecek giysiler tercih edilmelidir.
                               Hareketlerin  uygulanması  sırasında  hatalı  duruĢları  ya  da  doğru
                                yapılmayan hareketleri düzeltme konusunda aĢırı zorlayıcı olmamalıdır.
                                Çocuğun hareket etmekten çok zevk alması gereğini unutmamak gerekir.
                               Hareketle ilgili olgunluğu kazanana kadar deneme yapması için gereken
                                süre tanınmalıdır. Bu denemeler sırasında çocuğa ait baĢarısızlıklar ya da
                                problem durumları da gözlenerek onların baĢarılı olmaları için yardımcı
                                olunabilir.
                               EĢli hareketlerde, gerekli durumlarda seçtiği eĢ değiĢtirilmelidir. Böylece
                                çocuk,  farklı  insanlara  uyum  sağlayabilmeyi  ve  birlikte  çalıĢabilmeyi
                                öğrenmiĢ olacaktır.
                               Etkinlik uygulamaları sırasında değiĢik ritimlerde müzik kullanılmalıdır.
                                Müzik,  hareketlere  çocukların  daha  çok  konsantre  olmalarında  etkili
                                olacaktır.

               2.2. Etkinlik ÇeĢitleri

                          Ona  bakabileceği  bir  nesne  verebilir,  yüzükoyun  yattığında,  gözleri  ve
                           bakıĢlarıyla hareketlerini takip edebilmesi için görüĢ alanı içinde parmaklarınızı
                           veya renkli objeleri, onun görüĢ alanı içinde oynatabilirsiniz. (1.ay)
                          Çocuğu kucağınıza aldığınızda baĢını dik tutabilmesi için çıngırak ya da sesli
                           oyuncak sallayabilirsiniz. (3.ay)
                          Ara  sıra  sesli  uyaranlar  vererek  çocuğun  değiĢik  pozisyonlarda  yatmasını
                           sağlayabilirsiniz.  (6. ay)
                          10 dakikayı geçmemek koĢuluyla sırtını ve yanlarını destekleyerek oturmasını
                           sağlayabilirsiniz.  Bunu  gün  boyu  tekrarlayabilirsiniz.  Eline  ve  uzanabileceği
                           yere oynayabileceği oyuncaklar koyabilirsiniz. ( 6. ay)

                                                       24
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33