Page 32 - Fiziksel Gelisim
P. 32
Uygulama:
Çocuklarla birlikte yerde ya da masada oturun. Önce sıçrama hareketinin nasıl
oluĢtuğu, sıçrama hareketi için ne gerektiği (yaylanma), nelerin sıçramasının kolay, nelerin
sıçramasının zor olduğu vb. konular hakkında sohbet edin. Çocukların konu ile ilgili bilgi,
deneyim ve gözlemlerini paylaĢmalarına yardımcı olun. Daha önceden hazırladığınız resimli
kartlardaki canlı ve cansız varlıklara ait sıçrama özelliklerini karĢılaĢtırın. Benzer özellikte
sıçrama hareketi yapabilenleri gruplayın. Sınıf içindeki nesnelerden oluĢturulan
“sıçrayabilenler köĢesi”nde çocukların araĢtırma, inceleme ve karĢılaĢtırmalar yapmalarına
yardımcı olun. Çocuklarla birlikte değiĢik sıçrama hareketlerini deneyin. En zor ve en kolay
sıçrama Ģekilleri hakkında düĢüncelerini paylaĢmalarını sağlayın.
Resim 2.5: Büyük motor kaslarını etkin olarak kullanma
Öneriler :
Etkinlik sonrası değiĢik kaynaklardan elde edilen resimlerle bir pano ya da
albüm hazırlanabilir.
Hayvan sıçrayıĢlarını çoğaltabilir.
Oyunların içerisinde bu etkinliği değerlendirebilir (Örneğin ismini duy, topu
yakala. Öğretmen belli bir sıra izlemeden “Topu yakala Arda.” der ve topu
yerden sektirir, topu yakalayan çocuklar alkıĢlanır).
Etkinlik 3
Etkinlik adı: Renklerin hareketi
Etkinlik türü: Oyun–hareket etkinliği
Kazanımlar:
ġekil/hareket iliĢkisi kurabilme
Problem çözebilme
Ġki el-göz koordinasyonunu sağlayabilme
Küçük kas psiko-motor becerilerini etkin kullanabilme
Büyük kas psiko-motor becerilerini etkin kullanabilme
Verilen sayı kadar hareketi yapabilme
28