Page 32 - Fiziksel Gelisim
P. 32

Uygulama:
                     Çocuklarla  birlikte  yerde  ya  da  masada  oturun.  Önce  sıçrama  hareketinin  nasıl
               oluĢtuğu, sıçrama hareketi için ne gerektiği (yaylanma), nelerin sıçramasının kolay, nelerin
               sıçramasının zor olduğu vb. konular hakkında sohbet edin. Çocukların konu ile ilgili bilgi,
               deneyim ve gözlemlerini paylaĢmalarına yardımcı olun. Daha önceden hazırladığınız resimli
               kartlardaki canlı ve cansız varlıklara ait sıçrama özelliklerini karĢılaĢtırın. Benzer özellikte
               sıçrama  hareketi  yapabilenleri  gruplayın.  Sınıf  içindeki  nesnelerden  oluĢturulan
               “sıçrayabilenler köĢesi”nde çocukların araĢtırma, inceleme ve karĢılaĢtırmalar yapmalarına
               yardımcı olun. Çocuklarla birlikte değiĢik sıçrama hareketlerini deneyin. En zor ve en kolay
               sıçrama Ģekilleri hakkında düĢüncelerini paylaĢmalarını sağlayın.

















                                Resim 2.5: Büyük motor kaslarını etkin olarak kullanma

               Öneriler :

                          Etkinlik  sonrası  değiĢik  kaynaklardan  elde  edilen  resimlerle  bir  pano  ya  da
                           albüm hazırlanabilir.
                          Hayvan sıçrayıĢlarını çoğaltabilir.
                          Oyunların  içerisinde  bu  etkinliği  değerlendirebilir  (Örneğin  ismini  duy,  topu
                           yakala.  Öğretmen  belli  bir  sıra  izlemeden  “Topu  yakala  Arda.”  der  ve  topu
                           yerden sektirir, topu yakalayan çocuklar alkıĢlanır).

               Etkinlik 3

                     Etkinlik adı: Renklerin hareketi
                     Etkinlik türü:  Oyun–hareket etkinliği
                     Kazanımlar:
                          ġekil/hareket iliĢkisi kurabilme
                          Problem çözebilme
                          Ġki el-göz koordinasyonunu sağlayabilme
                          Küçük kas psiko-motor becerilerini etkin kullanabilme
                          Büyük kas psiko-motor becerilerini etkin kullanabilme
                          Verilen sayı kadar hareketi yapabilme

                                                       28
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37