Page 58 - Bilissel Gelisim
P. 58

çizim yapar. Öğretmen “Kâğıdın ortasına bir kırmızı bir kare çizin. Karenin içine yeĢil renkle
               karenin yarısı kadar bir yuvarlak çizin.” der. Doğru çizen grup bir puan alır. YaĢ grubu arttıkça
               renk ve Ģekiller karmaĢıklaĢtırılabilir.

                     Etkinlik-34
                     Etkinlik adı: Büyük annenin kedisi (oyun etkinliği)
                     Uygulama:Çocuklar iki gruba ayrılır ve bir oyuncak hayvan ya da evcil hayvan ortaya
               konur.Çocukların sıraylabu hayvana bir sıfat eklemesi istenir. Örneğin; siyah kedi, benekli kedi,
               küçük kedi, mavi gözlü kedi gibi bildiği sıfatları geliĢtirmelerine rehberlik edilir.

                     Etkinlik-35
                     Etkinlik adı: Say bak (müzik etkinliği)
                     Uygulama:Çocuklar  müzik  etkinliğine  uygun  bir  Ģekilde  oturtulur.  ġarkı  öncesi
               etkinlikler yapıldıktan sonra yeni Ģarkı öğretimine geçilir;

                     Sağ elimde beĢ parmak,
                     Sol elimde beĢ parmak,
                     Say bak, say bak, say bak 1,2,3,4,5.
                     Hepsi eder on parmak.
                     Sen de istersen say bak.
                     Say bak, say bak, say bak 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 .

                     Çocuğun bu etkinlikle eğlenirken öğrenebilir.

               2.4. 0-72 Aylık Çocuklar için BiliĢsel GeliĢimi Destekleyici
               Etkinliklerin Hazırlanmasında Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

                     Çocuğa  uygun  materyal;sağlam,  kullanıĢlı,  temizliği  kolay,  birden  çok  amaca  hizmet
               edecek,güvenli  olmalıdır.  Araç  gereçler  estetik  olmalı,  göze  hoĢ  görünmeli,  araĢtırma  ve
               keĢfetmelerini  sağlamalı,  yaratıcılıklarını  desteklemeli  olmalıdır.  Çocuğun  geliĢim  düzeyine
               göre  basitten  karmaĢığa,  kolaydan  zora,  bilinenden  bilinmeyene  doğru  giden  bir  sırayla
               verilmelidir. Kullanılan renkler açık anlaĢılır net ve uyumlu olmaldır. Seçilen araç gereçlerin
               eğitim programındaki hedef ve kazandırılması beklenen hedef davranıĢlarla tutarlılık göstermesi
               amaçlanmalıdır. Erken çocukluk döneminde, biliĢsel geliĢimini destekleyen eğitici oyuncaklara
               yer  verilerek  çocuklar  desteklenebilir.    Daha  ileri  yaĢlarda  kitaplara  ve  dergilere,  planlama
               veorganize  etme  çalıĢmalarını  geliĢtirici  çalıĢmalara,  çeĢitli  zekâ  geliĢtiren  oyunlara  (satranç,
               dama vb.) yer verilebilir. Çocukların geliĢim düzeyine göre oyuncakların parça sayısı azaltılarak
               ya  da  artırılarak  oyunlar  oynanabilir.  Nitelikli  her  türlü  materyal  çocuğun  geliĢimine  olumlu
               katkı sağlar.

                     ĠĢlem  basamakları  aĢağıdaki  sırayla  olduğunda  daha  nitelikli  malzemeler  elde
               edebilirsiniz:
                               Yapılacak araçla hangi becerinin kazandırılacağı belirlenmelidir.
                               Yapılacak araçla ilgili kazandırılması beklenen davranıĢlar belirlenmelidir.
                               Araç modelibelirlenmedir.
                               Araç yapımında iĢlem ve iĢlem basamakları belirlenmelidir.

                                                         52
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63