Page 58 - Bilissel Gelisim
P. 58
çizim yapar. Öğretmen “Kâğıdın ortasına bir kırmızı bir kare çizin. Karenin içine yeĢil renkle
karenin yarısı kadar bir yuvarlak çizin.” der. Doğru çizen grup bir puan alır. YaĢ grubu arttıkça
renk ve Ģekiller karmaĢıklaĢtırılabilir.
Etkinlik-34
Etkinlik adı: Büyük annenin kedisi (oyun etkinliği)
Uygulama:Çocuklar iki gruba ayrılır ve bir oyuncak hayvan ya da evcil hayvan ortaya
konur.Çocukların sıraylabu hayvana bir sıfat eklemesi istenir. Örneğin; siyah kedi, benekli kedi,
küçük kedi, mavi gözlü kedi gibi bildiği sıfatları geliĢtirmelerine rehberlik edilir.
Etkinlik-35
Etkinlik adı: Say bak (müzik etkinliği)
Uygulama:Çocuklar müzik etkinliğine uygun bir Ģekilde oturtulur. ġarkı öncesi
etkinlikler yapıldıktan sonra yeni Ģarkı öğretimine geçilir;
Sağ elimde beĢ parmak,
Sol elimde beĢ parmak,
Say bak, say bak, say bak 1,2,3,4,5.
Hepsi eder on parmak.
Sen de istersen say bak.
Say bak, say bak, say bak 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 .
Çocuğun bu etkinlikle eğlenirken öğrenebilir.
2.4. 0-72 Aylık Çocuklar için BiliĢsel GeliĢimi Destekleyici
Etkinliklerin Hazırlanmasında Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
Çocuğa uygun materyal;sağlam, kullanıĢlı, temizliği kolay, birden çok amaca hizmet
edecek,güvenli olmalıdır. Araç gereçler estetik olmalı, göze hoĢ görünmeli, araĢtırma ve
keĢfetmelerini sağlamalı, yaratıcılıklarını desteklemeli olmalıdır. Çocuğun geliĢim düzeyine
göre basitten karmaĢığa, kolaydan zora, bilinenden bilinmeyene doğru giden bir sırayla
verilmelidir. Kullanılan renkler açık anlaĢılır net ve uyumlu olmaldır. Seçilen araç gereçlerin
eğitim programındaki hedef ve kazandırılması beklenen hedef davranıĢlarla tutarlılık göstermesi
amaçlanmalıdır. Erken çocukluk döneminde, biliĢsel geliĢimini destekleyen eğitici oyuncaklara
yer verilerek çocuklar desteklenebilir. Daha ileri yaĢlarda kitaplara ve dergilere, planlama
veorganize etme çalıĢmalarını geliĢtirici çalıĢmalara, çeĢitli zekâ geliĢtiren oyunlara (satranç,
dama vb.) yer verilebilir. Çocukların geliĢim düzeyine göre oyuncakların parça sayısı azaltılarak
ya da artırılarak oyunlar oynanabilir. Nitelikli her türlü materyal çocuğun geliĢimine olumlu
katkı sağlar.
ĠĢlem basamakları aĢağıdaki sırayla olduğunda daha nitelikli malzemeler elde
edebilirsiniz:
Yapılacak araçla hangi becerinin kazandırılacağı belirlenmelidir.
Yapılacak araçla ilgili kazandırılması beklenen davranıĢlar belirlenmelidir.
Araç modelibelirlenmedir.
Araç yapımında iĢlem ve iĢlem basamakları belirlenmelidir.
52