Page 7 - Duygusal Gelisim
P. 7
ÖĞRENME FAALĠYETĠ–1
ÖĞRENME FAALĠYETĠ–1
ÖĞRENME KAZANIMI
Öğrenme faaliyetinde kazandırılacak bilgi ve beceriler doğrultusunda uygun ortam
sağlandığında 0-72 ay çocuklarının sosyal-duygusal geliĢim özelliklerini açıklaya
bileceksiniz.
ARAġTIRMA
Okul öncesi dönemde sosyal ve duygusal özellikleri değiĢik kaynaklardan araĢtırarak
rapor hâline getirip edindiğiniz deneyimleri arkadaĢlarınıza sunarak paylaĢınız.
1. 0-72 AY SOSYAL VE DUYGUSAL
GELĠġĠM
1.1. Sosyal GeliĢim
1.1.1. Tanımı ve Önemi
Sosyal geliĢim, bireyin çevresindeki kiĢilerle sosyal iliĢkiler kurması sonucu; içinde
bulunduğu toplumun ve evrensel kültürün, ilke ve değerlerine uyum için gerekli olan
davranıĢ ve yaklaĢımları kazanma sürecidir.
SosyalleĢme, bireyin belli bir toplumun davranıĢ kalıplarını kiĢiliğine mal ederek o
topluma ait bir birey konumuna gelmesidir.
Bir çocuğun geliĢimini bir bütün olarak değerlendirdiğimiz de onun sosyal geliĢimi de
bu bütünün bir parçasıdır. Sosyal geliĢim bir çocuğun birey olarak iyi yetiĢmesi ve toplumda
kabul edilen biri olması bakımından da önemli bir konudur.
Çocuğun sosyal geliĢiminde birinci derecede aile bireylerinin önemli rolü vardır. Bir
aile içinde yetiĢen çocuk aile kurallarını, toplumsal kuralları, toplumda dengeli bir Ģekilde
yaĢamak için gerekli olanları, iletiĢimi, paylaĢmayı, sorun çözmeyi vb. birçok Ģeyi öğrenir.
Bir çocuğun sosyalleĢmesinde diğer çocuklarla oluĢturduğu oyun grubunun da etkisi
vardır. Grup oyunları sadece birer oyundan ibaret değildir. Bu oyunlarda çocuklar;
yardımlaĢmayı, paylaĢmayı, arkadaĢının hakkına saygı göstermeyi, empati duymayı, sahiplik
duygusunu, iletiĢim becerilerini öğrenir ve geliĢtirir. Dolayısıyla çocuk için bu tür oyun
gruplarının oluĢturulmasında ebeveynler aktif rol oynamalıdır.
3