Page 7 - Duygusal Gelisim
P. 7

ÖĞRENME FAALĠYETĠ–1



                                ÖĞRENME FAALĠYETĠ–1


                       ÖĞRENME KAZANIMI


                     Öğrenme  faaliyetinde  kazandırılacak  bilgi  ve  beceriler  doğrultusunda  uygun  ortam
               sağlandığında  0-72  ay  çocuklarının  sosyal-duygusal  geliĢim  özelliklerini  açıklaya
               bileceksiniz.


                  ARAġTIRMA


                     Okul öncesi dönemde sosyal ve duygusal özellikleri değiĢik kaynaklardan araĢtırarak
               rapor hâline getirip edindiğiniz deneyimleri arkadaĢlarınıza sunarak paylaĢınız.

                        1. 0-72 AY SOSYAL VE DUYGUSAL


                                               GELĠġĠM

               1.1. Sosyal GeliĢim

               1.1.1. Tanımı ve Önemi

                     Sosyal geliĢim, bireyin çevresindeki kiĢilerle sosyal iliĢkiler kurması sonucu; içinde
               bulunduğu  toplumun  ve  evrensel  kültürün,  ilke  ve  değerlerine  uyum  için  gerekli  olan
               davranıĢ ve yaklaĢımları kazanma sürecidir.

                     SosyalleĢme,  bireyin  belli  bir  toplumun  davranıĢ  kalıplarını  kiĢiliğine  mal  ederek  o
               topluma ait bir birey konumuna gelmesidir.

                     Bir çocuğun geliĢimini bir bütün olarak değerlendirdiğimiz de onun sosyal geliĢimi de
               bu bütünün bir parçasıdır. Sosyal geliĢim bir çocuğun birey olarak iyi yetiĢmesi ve toplumda
               kabul edilen biri olması bakımından da önemli bir konudur.

                     Çocuğun sosyal geliĢiminde birinci derecede aile bireylerinin önemli rolü vardır. Bir
               aile içinde yetiĢen çocuk aile kurallarını, toplumsal kuralları, toplumda dengeli bir Ģekilde
               yaĢamak için gerekli olanları, iletiĢimi, paylaĢmayı, sorun çözmeyi vb. birçok Ģeyi öğrenir.

                     Bir çocuğun sosyalleĢmesinde diğer çocuklarla oluĢturduğu oyun grubunun da etkisi
               vardır.  Grup  oyunları  sadece  birer  oyundan  ibaret  değildir.  Bu  oyunlarda  çocuklar;
               yardımlaĢmayı, paylaĢmayı, arkadaĢının hakkına saygı göstermeyi, empati duymayı, sahiplik
               duygusunu,  iletiĢim  becerilerini  öğrenir  ve  geliĢtirir.  Dolayısıyla  çocuk  için  bu  tür  oyun
               gruplarının oluĢturulmasında ebeveynler aktif rol oynamalıdır.

                                                        3
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12