Page 5 - Duygusal Gelisim
P. 5
GĠRĠġ
GĠRĠġ
Sevgili Öğrenci,
SosyalleĢme, çocuğun geliĢiminin önemli bir parçasıdır. Ġleride sosyal çevre ile uyum
sağlamıĢ bir birey olması, buna bağlıdır. SosyalleĢme, kendiliğinden olan mekanik bir süreç
değildir. Çocuğa bu konuda rehberlik edilmeli ve belli bir disiplin kazanmasına
çalıĢılmalıdır. Bununla beraber, çocuğun bu süreçle ilgili gösterdiği çaba ve iĢbirliği, onun
eğitiminden sorumlu kiĢilerce cesaretlendirilmelidir.
Bugün artık sadece zekâ ve zekâya ait alanlarda görülen özelliklerin tek baĢına
belirleyici olmadığı bilinmektedir. Çocuğun sosyal ve duygusal yönden geliĢimi de en az
biliĢsel alan kadar önemli olarak kabul edilmektedir. Hatta zekâ açısından iyi bir potansiyele
sahip bir çocuğun, bu potansiyeli açığa çıkarabilmesinde sosyal ve duygusal yönden
geliĢmiĢlik düzeyi belirleyici olabilmektedir. Çoğu zaman duygusal yönden olgunlaĢmamıĢ,
sosyal yönden de yeterince geliĢmemiĢ, bir çocuğun biliĢsel yeteneklerini fark edip
değerlendirmek de mümkün olmamaktadır.
Çocuğun sosyal ve duygusal özelliklerinin ne olduğu, bu özelliklerin doğumdan
itibaren nasıl geliĢtiği, hangi yaĢların kritik olduğu hem anne baba hem de eğitimciler
tarafından bilinmelidir. Unutulmamalıdır ki insan bir bütündür ve tüm geliĢim alanları en az
diğeri kadar önemlidir. GeliĢim alanlarının birbirini etkilediği de dikkate alındığında sosyal
ve duygusal geliĢim alanlarının bilinmesi zorunluluğu daha açık bir Ģekilde ortaya
çıkmaktadır.
Bu modül ile 0-72 ay çocukların yaĢ ve geliĢim özelliklerine uygun davranabilecek,
sosyal ve duygusal ihtiyaçlarını karĢılayabilecek bilgi ve beceriler kazanacaksınız.
1