Page 7 - Fiziksel Gelisim
P. 7

ÖĞRENME FAALĠYETĠ–1


                                ÖĞRENME FAALĠYETĠ-1


                   ÖĞRENME KAZANIMI



                     Öğrenme  faaliyetinde  kazandırılacak  bilgi  ve  beceriler  doğrultusunda  uygun  ortam
               sağlandığında, bireyin motor geliĢim ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olabileceksiniz.


                  ARAġTIRMA



                     Motor geliĢimin tanımı ve önemi, motor özellikler, motor geliĢim aĢamaları ve motor
               geliĢimi etkileyen faktörler konularına iliĢkin bilgileri;  basılı kaynaklardan ve  internetten
               araĢtırınız.

                     Yakın  çevrenizde  bulunan  0-6  yaĢ  çocuğunun  içinde  bulunduğu  dönemin  motor
               geliĢim  özelliklerini  gözlemleyebilirsiniz.  Gözlem  sonuçlarını  rapor  hâline  getirerek
               arkadaĢlarınızla paylaĢabilirsiniz.

                                     1. MOTOR GELĠġĠM


               1.1. Tanımı ve Önemi

                     Motor  kelimesi  anlam  olarak  hareketi  ifade  eder.  Motor  geliĢim,  yaĢam  boyunca,
               motor davranıĢta meydana gelen; bireyin biyolojik yapısı, motor görevin gerektirdikleri ve
               çevre  koĢullarının  birbiriyle  etkileĢiminin  sebep  olduğu  sürekli  değiĢim  Ģeklinde
               tanımlanmaktadır.

                     Motor geliĢim, özellikle fiziksel ve biyolojik değiĢikliklerin etkisinde kalarak hareket
               becerilerini  içermesinin  yanı  sıra  diğer  tüm  geliĢim  alanları  ile  etkileĢim  içerisindedir.
               Çocuğun motor davranıĢları diğer geliĢim alanları hakkında da önemli ipuçları vermektedir.
               Motor  becerilerde  hissedilen  gerilikler,  sosyal  uyumsuzluklara,  saldırganlığa  ve  duygusal
               bozuklukların  ortaya  çıkmasına  neden  olduğundan  eğitimci  tarafından  çocukların  motor
               becerilerinin belirlenmesi gerekmektedir. Daha sonra da buna uygun olarak çocuğun hareket
               ihtiyaçlarını karĢılayacak etkinliklere ve beden eğitimi çalıĢmalarına okul öncesi dönemde
               yer vermelidir.








                                                        3
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12