Page 41 - Fiziksel Gelisim
P. 41

ÖLÇME VE DEĞERLENDĠRME

               ÖLÇME VE DEĞERLENDĠRME
                     Bu faaliyet sonunda kazanımlarınızı aĢağıdaki soruları cevaplandırarak ölçünüz.

                     AĢağıdaki  cümlelerin  baĢında  boĢ  bırakılan  parantezlere,  cümlelerde  verilen
               bilgiler doğru ise D, yanlıĢ ise Y yazınız.

               1.    (    )  Etkinlikleri  planlarken  ya  da  uygularken  çocukların  yaĢ  ve  geliĢim  düzeylerini
                     dikkate almak gerekir.

               2.    ( ) Özellikle küçük kasların geliĢimine iliĢkin etkinliklerde çocukların günlük yaĢam
                     deneyimlerinde   karĢılaĢabilecekleri   durumlarda   kullanabilecekleri   becerileri
                     kazandırmak gerekir.

               3.    (  ) Hareketle ilgili  olgunluğu kazanana kadar deneme  yapması için gereken süreyi
                     tanımak gerekir.

               4.    (  ) Etkinlik uygulamaları sırasında değiĢik ritimlerde müzik kullanılmamalıdır.

               5.    (  ) Nesneleri belli mesafedeki bir hedefe atabilme motor geliĢimi destekler.

               6.    (  )  El-göz  koordinasyonunu  sağlayabilme,  etkinlikler  ile  kazandırılması  hedeflenen
                     becerilerden değildir.

               7.    (  )  Bez oyuncaklar, boĢ kutular,  diĢ kaĢıma halkaları, büyük renkli küpler büyük kas
                     geliĢimi için uygun materyallerdendir.

               8.    (  )   Bebeğin, 10 dakikayı geçmemek koĢuluyla sırtını ve yanlarını destekleyerek
                     oturması 1. ayda sağlanır.

                     AĢağıdaki soruları dikkatlice okuyarak doğru seçeneği iĢaretleyiniz.

               9.    AĢağıdakilerden hangisi motor geliĢim ile ilgili etkinlikleri planlama ve uygulamada
                     dikkat edilmesi gereken özelliklerden değildir?
                     A) Oyunu ya da beceriyi adlandırarak çocukların en iyi ve kolay Ģekilde
                     anlayabilecekleri ifade ile içeriğini tanımlamak
                     B) Hareketlerin uygulanması sırasında hatalı duruĢları ya da doğru yapılmayan
                     hareketleri düzeltme konusunda zorlayıcı olmak
                     C) Etkinlik öncesi gereken araç-gereci ve malzemeleri temin etmek
                     D) Hareketler ve becerilerin kolaydan zora doğru bir sıra izlemesine dikkat etmek
                     E) Çocuğun yaĢına ve geliĢim özellikleri dikkate alınmamalı





                                                       37
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46