Page 41 - Fiziksel Gelisim
P. 41
ÖLÇME VE DEĞERLENDĠRME
ÖLÇME VE DEĞERLENDĠRME
Bu faaliyet sonunda kazanımlarınızı aĢağıdaki soruları cevaplandırarak ölçünüz.
AĢağıdaki cümlelerin baĢında boĢ bırakılan parantezlere, cümlelerde verilen
bilgiler doğru ise D, yanlıĢ ise Y yazınız.
1. ( ) Etkinlikleri planlarken ya da uygularken çocukların yaĢ ve geliĢim düzeylerini
dikkate almak gerekir.
2. ( ) Özellikle küçük kasların geliĢimine iliĢkin etkinliklerde çocukların günlük yaĢam
deneyimlerinde karĢılaĢabilecekleri durumlarda kullanabilecekleri becerileri
kazandırmak gerekir.
3. ( ) Hareketle ilgili olgunluğu kazanana kadar deneme yapması için gereken süreyi
tanımak gerekir.
4. ( ) Etkinlik uygulamaları sırasında değiĢik ritimlerde müzik kullanılmamalıdır.
5. ( ) Nesneleri belli mesafedeki bir hedefe atabilme motor geliĢimi destekler.
6. ( ) El-göz koordinasyonunu sağlayabilme, etkinlikler ile kazandırılması hedeflenen
becerilerden değildir.
7. ( ) Bez oyuncaklar, boĢ kutular, diĢ kaĢıma halkaları, büyük renkli küpler büyük kas
geliĢimi için uygun materyallerdendir.
8. ( ) Bebeğin, 10 dakikayı geçmemek koĢuluyla sırtını ve yanlarını destekleyerek
oturması 1. ayda sağlanır.
AĢağıdaki soruları dikkatlice okuyarak doğru seçeneği iĢaretleyiniz.
9. AĢağıdakilerden hangisi motor geliĢim ile ilgili etkinlikleri planlama ve uygulamada
dikkat edilmesi gereken özelliklerden değildir?
A) Oyunu ya da beceriyi adlandırarak çocukların en iyi ve kolay Ģekilde
anlayabilecekleri ifade ile içeriğini tanımlamak
B) Hareketlerin uygulanması sırasında hatalı duruĢları ya da doğru yapılmayan
hareketleri düzeltme konusunda zorlayıcı olmak
C) Etkinlik öncesi gereken araç-gereci ve malzemeleri temin etmek
D) Hareketler ve becerilerin kolaydan zora doğru bir sıra izlemesine dikkat etmek
E) Çocuğun yaĢına ve geliĢim özellikleri dikkate alınmamalı
37