Abdürrahim YIĞMAN
Daire Başkanı
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
a) Genel Müdürlüğe ait bütçe hazırlık plan ve programlarını yapmak.
b) Genel Müdürlüğe bağlı okul ve kurumların; tüketime yönelik mal ve malzeme alımları, hizmet alımları, menkul mal ve gayri maddi hak alım, bakım ve onarım giderleri, gayrimenkul mal bakım onarım giderleri, görev giderleri, donatım taleplerinin planlanması ve MEBBİS içerisindeki ilgili modüller aracılığıyla takip ve onay işlemlerini yapmak.
c) Cumhurbaşkanlığı Yatırım Projesi ile belirlenen ve daire başkanlıklarına tahsis edilen ödeneklerin bütçe işlemlerini yapmak.
ç) Daire başkanlıkları tarafından teklifi yapılan kurum açma, kapatma, ad değişikliği yapma, pansiyon açma, kapatma, kapasite belirleme Makam Onaylarını almak ve ilgili birimlere dağıtımını yapmak.
d) Genel Müdürlükte çalışan tüm personelin görevlendirme, atama teklifleri, göreve başlama, ayrılma iş ve işlemlerini yürütmek ve tebliğ etmek.
e) Genel Müdürlükte tüm personelin geçici görevlendirme onaylarını yazmak, takip etmek ve tebliğ etmek.
f) Daire başkanlıkları tarafından teklif edilen çalıştay, seminer vb. çalışmalara ilişkin makam onayı alarak ilgili dairelere bildirmek.
g) Bakanlığımızın meclis bütçe görüşmelerinde Genel Müdürlüğün bütçe soru kartlarını diğer dairelerle iş birliğinde hazırlamak.
ğ) Genel Müdür ve daire başkanlarının görevli, izinli ve raporlu olmaları halinde vekâletlerin EBYS üzerinden tanımını yapmak.
h) Genel Müdürlük personelinin EBYS iş ve işlemlerini yürütmek.
ı) Genel Müdürlük gelen ve giden evrakın sevk ve idaresini yapmak.
i) Genel Müdürlük personelinin ve öğretmenlerin izin, rapor, görev kaydı, başarı ve disiplin, adaylık, emeklilik vb. özlük işlemlerini yürütmek ve personel özlük dosyalarını arşivlemek.
j) e-Personel ve HİTAP Modülündeki iş ve işlemleri yürütmek.
k) Personele giriş kartı verilmesi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
l) Posta ve zimmet işlemlerini yapmak.
m) Genel Müdürlük çalışanların Yönetmelik gereğince periyodik sağlık muayeneleri Genel Müdürlük İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Daire Başkanlığı koordinesinde işyeri hekimi tarafından yapılmasını sağlamak.
n) Genel Müdürlüğe ait binada bulunan riskli, elektrikli araç ve aletlerin usulüne uygun kullanımını sağlamak.
o) Devlet Binalarının Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik esaslarına uygun tedbirleri almak.
ö) Genel Müdürlükçe Bakanlığımıza bağlı okul, kurum, merkez personeli ve öğretmenlerin, mesleki kişisel gelişim eğitimlerini planlayarak hizmetiçi eğitimlerini sağlamak.
p) Hizmetiçi eğitim faaliyetleri için Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, ve Personel Genel Müdürlüğü ile koordineli olarak gerekli onayları almak.
r) Genel Müdürlüğe bağlı okul ve kurumlar tarafından kullanılmayan ödeneklerin takip ve tenkisini yapmak.
s) Nakit talep modülü üzerinde serbest bırakılan Genel Müdürlük aylık ödeneklerinin, haftalık ödeme planlarını hazırlamak ve girişlerini yapmak.
ş) Pansiyon iş ve işlemlerini (pansiyon ödenekleri, pansiyon öğrenci harçlıkları, pansiyon kırtasiye ve giyecek alımları) planlamak ve ödenek aktarımını yapmak.
t) İşletmelerde mesleki eğitim gören öğrencilere devlet katkısı ödemelerini yapmak.
u) İş Güvenliği Modülündeki talepleri incelemek ve onaylarını vermek.
ü) Kurum açma, kapatma, ad değişikliği, pansiyon açma, kapatma işlemlerinin Devlet Kurumu Modülüne işlemek, resmi mühür işlemleri için yazışma yapmak.
v) İl Milli Eğitim Müdürlüğü İnşaat ve Emlak Şube Müdürlükleri tarafından Devlet Yatırım Programına alınması istenen hizmet binalarının, e-yatırım Modülünden kontrolünü yapmak, onaylamak veya reddetmek.
y) Devlet Yatırım Programına alınan hizmet binalarının yapım süreçlerini takip etmek.
z) Genel Müdürlük ve Bakanlığın diğer birimleri adına tahsis edilen bina ve arsaların tahsis, devir, takas ve kullanım türü değişikliklerine ilişkin görüş yazılarını ilgili Bakanlık birimlerine iletmek.
aa) Hizmet binası kiralama iş ve işlemlerini yürütmek.
bb) Döner sermayeli okulların iş işlemlerinin takip etmek.
cc) İlgili daire başkanlıkları tarafından teklif edilen projelerin teklif yazılarını Strateji Geliştirme Başkanlığına iletmek.
çç) Genel Müdürlük tarafından düzenlenen programların (seminer, çalıştay vb.) yolluk ödemeleri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
dd) Muayene kabul işlemleri tamamlanan ödeme aşamasına gelmiş mal, hizmet ve yapım işlerine ilişkin alımların tahakkuk işlemlerini yapmak.
ee) Genel Müdürlük personelinin maaş, mesai, vekâlet ve ikinci görev ödemelerini gerçekleştirmek.
ff) Genel Müdürlük uhdesindeki borç ve alacak süreçlerini takip etmek.
gg) Genel Müdürlüğe bağlı okul ve kurumlardaki öğrencilerin burs ve harç ödemelerini gerçekleştirilmek.
ğğ) Genel Müdürlüğün kırtasiye, demirbaş eşya ve malzemesinin temini, dağıtımı ve kayıt işlemlerini, demirbaş sayımını ve düşümünü yaparak düşümü yapılan malzemeleri hurdaya teslim etmek.
hh) TİF işlemlerini takip etmek, periyodik olarak Merkez Saymanlık Müdürlüğü ile yazışma yaparak karşılaştırmak.
ıı) Bakım ve onarımlarının gerçekleştirilmesi için yazışmaları hazırlamak.
ii) Arşiv Ayıklama ve İmha Komisyonu Üyeliğinin Oluşturulması ve ayıklama ve imha çalışmalarını yürütmek.
jj) 4734 Kamu İhale Kanununun öngördüğü alım usullerine göre komisyonlar oluşturmak.
kk) Genel Müdürlüğün ihtiyacı olan mal, hizmet ve yapım ihaleleri ile satın alma iş ve işlemlerini yürütmek.
ll) Mal, hizmet ve yapım alımlarında muayene kabul işlemlerinin sonuçlandırılmasını koordine etmek.
mm) Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü ile koordinasyonu sağlayarak satın alma iş ve işlemlerini takip etmek.
nn) Yapılan satın alımların istatistiğini tutmak.
oo) Genel Müdürlüğün işleyişi ile ilgili verilecek diğer görevleri yapmak.