TÜRKİYE'DE LİSE DEVAM ORANININ ARTIRILMASI İÇİN ŞARTLI NAKİT TRANSFERİNİN (ŞARTLI EĞİTİM YARDIMI) ETKİSİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ ÇALIŞTAYI YAPILDI
Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti ortak finansmanıyla yürütülen Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığının faydalanıcısı, Millî Eğitim Bakanlığının eş faydalanıcısı olduğu "Türkiye'de Lise Devam Oranının Artırılması için Şartlı Nakit Transferinin (Şartlı Eğitim Yardımı) Etkisinin Güçlendirilmesi (ŞNT II) Projesi" kapsamında "Müdahale Programının" tartışılması amacıyla 19-23 Eylül 2022 tarihleri arasında içerik geliştirme çalıştayı projenin pilot illerinden rehber öğretmen /psikolojik danışmanların katılımıyla Ankara'da gerçekleştirildi.
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü ARGE ve Projeler Daire Başkanı Sayın Fatih Paça açılış konuşmasında lise çağındaki çocuklarımızın okul terk oranlarının düşürülmesi ve eğitime devam etmelerinin sağlanması için kurumlar arası iş birliğinin önemini vurguladı. Ayrıca bu çalıştayların öğrencilerin okulda kalmaya devam etmelerine katkıda bulunacak müdahale edici programlar aracılığıyla eğitim sistemindeki hizmet sağlayıcıların kapasitesini iyileştirmek ve eğitim sistemindeki rehberlik ve danışmanlık hizmetleriyle bütünleştirilmesinin amaçlandığını, geliştirilecek müdahale programının kazanımlarının risk faktörlerinden değiştirilebilir olanlarla (akademik motivasyon, sosyal beceriler, çatışma çözme) ilgili uygun müdahaleleri yürütebilmek, risk faktörlerinden bireysel ve değiştirilebilir düzeyde olanları azaltabilmek, öğrencilerin akademik, sosyal ve duygusal kaynaklarını güçlendirmek, öğrencilerin eğitim sistemine yeniden aktif bir şekilde dahil olmalarını sağlamak olduğunu ifade etti.
Proje kapsamında öncelikle okul terk durumlarının ve nedenlerinin incelenmesi, paydaşlarla gözlem ve çözüm önerilerinin paylaşılması amacıyla öğretmen, idareci, veli, öğrencilerin ve Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığının personelinin katılımıyla İstanbul, Gaziantep ve Diyarbakır illerinde odak grup toplantıları gerçekleştirilmiştir. Odak grup çalışmalarından devamsızlık ve okul terki üzerine aldığımız kıymetli katkılar ve ihtiyaç alanları çerçevesinde koruyucu, önleyici ve müdahale edici programların temelini oluşturmaktadır.
Proje ile okuldan erken ayrılma ve okul devamsızlığını önleme ve müdahale programları geliştirilmesi ve bu programlar kapsamında öğretmen eğitimlerinin düzenlenmesi hedeflenmektedir.