674
11:18
22.05.2025

Genel Müdürlüğümüz ARGE İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanlığı tarafından ilkokul öğrencilerinin dijital ekran kullanımını kapsamlı bir şekilde inceleyen "Dijital Dünyada Ekran Kullanımı Araştırması (İlkokul)" gerçekleştirilmiştir. Türkiye genelindeki 17 büyükşehirde bulunan 32 Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM) ve bilgisayar laboratuvarına sahip 34 ilkokulda gerçekleştirilen araştırmaya, 3 bin 262 dördüncü sınıf öğrencisi katılmıştır. Ayrıca özel yetenekli ve geçici koruma statüsündeki öğrenciler de araştırmaya dâhil edilmiştir. Katılımcıların %49,9'u kız, %50,1'i erkek öğrencilerden oluşmuştur.

Dijital ekran kullanımının tüm boyutlarıyla incelendiği araştırma kapsamında öğrencilerin ekran kullanım süreleri, ekran kullanım amaçları, ekran karşısındaki davranışları ele alınmıştır. Ayrıca yaş, cinsiyet, kardeş sayısı, ebeveyn eğitim düzeyi, gelir durumu gibi demografik faktörlerin ekran kullanımı üzerindeki etkileri de detaylı olarak değerlendirilmiştir.

Elde edilen bulgulara göre dijital ekran kullanımının çocukların yaşamında önemli bir etkiye ulaştığını ve bu durumun sadece bireysel tercihlerle değil, aile yapısı ve toplumsal koşullarla yakından ilişkili olduğu ortaya çıkmıştır.

Bu çalışmanın dijital farkındalık, bilinçli teknoloji kullanımı ve medya okuryazarlığını artırmaya yönelik eğitim politikalarının geliştirilmesine katkı sağlaması hedeflenmektedir. Araştırmanın ailelere yönelik tematik sonuçlarının da yer aldığı kapsamlı raporu basılı olarak yayımlanmış ve Bakanlık birimlerinin kullanımına sunulmuştur.

https://www.meb.gov.tr/ilkokul-4sinif-ogrencileri-arasinda-yurutulen-dijital-dunyada-ekran-kullanimi-arastirmasi-sonuclari-aciklandi/haber/36699/tr

https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2025_04/25172312_digitaldunyailkokul.pdf

https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2025_04/22220708_digitaldunyailkokulinf.pdf

Yayın Tarihi: 22.05.2025