Araştırma-Geliştirme ve Projeler Daire Başkanlığı
![Araştırma-Geliştirme ve Projeler Daire Başkanlığı](/www/images/mansetresim.png)
Mecit Ramazan BARIN
Daire Başkanı
Araştırma-Geliştirme ve Projeler Daire Başkanlığı, Araştırma ve Geliştirme ile Proje Geliştirme ve Uygulama Koordinatörlüklerinden oluşur.
a) Araştırma ve Geliştirme Koordinatörlüğünün Görevleri
1) Rehberlik ve psikolojik danışma ile özel eğitim hizmetleri alanlarında araştırma ihtiyaçlarını ve önceliklerini belirlemek.
2) Ulusal ve uluslararası araştırmalar için araştırma ekiplerini kurmak.
3) Kurulan ekiplerle birlikte araştırma konularını ve öncelikli alanları tanımlamak.
4) Araştırma ekiplerinin çalışma planını geliştirmek, takip etmek ve sonuçlandırmak.
5) Araştırma ekiplerinin çalışmalarını koordine etmek ve sürekliliğini sağlamak.
6) Araştırmaların yürütülmesi için ihtiyaç duyulan insan kaynağını planlamak.
7) Rehberlik ve psikolojik danışma ile özel eğitim hizmetleri alanındaki güncel araştırmaları ve bilimsel gelişmeleri izlemek, değerlendirmek ve ilgili birimlerle paylaşmak.
8) Genel Müdürlüğe iletilen araştırma uygulama ve sosyal etkinlik izinleri ile ilgili iş ve işlemleri koordine etmek.
9) Ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlar tarafından yapılan araştırmaları takip etmek, talep edildiğinde araştırmalara katkı sağlamak.
10) Görev alanı çerçevesinde, ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlardan gelen görüş ve bilgi notu taleplerini karşılamak.
b) Proje Geliştirme ve Uygulama Koordinatörlüğünün Görevleri
1) Ulusal ve uluslararası proje destek programlarını takip etmek, Genel Müdürlüğün önceliklerine ve ihtiyaçlarına uygun programlara başvurmak üzere proje hazırlıklarını planlamak ve yürütmek.
2) Rehberlik ve psikolojik danışma ile özel eğitim hizmetleri alanlarındaki gelişmeler ve ihtiyaçlar doğrultusunda yeni proje ve iş geliştirme süreçlerini yürütmek.
3) Başta kamu ve uluslararası programlar olmak üzere proje destek programlarını takip etmek ve uygun programlara yönelik proje geliştirme sürecini yürütmek.
4) Başvuru yapılacak ulusal ve uluslararası proje belgesini ortaklar ile koordineli olarak hazırlamak ve başvuru süreçlerini yürütmek.
5) Daire başkanlığı görev ve yetki alanı çerçevesinde ulusal ve uluslararası kurumlarla ortak çalışmaları planlamak ve kurumsal iş birliği sağlamak.
6) Ulusal ve uluslararası proje ve işbirliklerine yönelik kurum ve kuruluşlar ile iletişim kurmak ve koordinasyon sağlamak.
7) Projeler ve iş geliştirme süreçleri için ihtiyaç duyulan insan kaynağını planlamak.
8) Proje faaliyetlerinin uygulanmasına yönelik süreçleri izlemek ve değerlendirmek.
9) Proje ve iş birlikleri kapsamında gerçekleştirilecek Rehberlik ve psikolojik danışma ile özel eğitim hizmetleri alanlarına yönelik test, pilot uygulama vb. öncül çalışmaları planlamak ve yürütmek.
10) Proje sonuçlarını izlemek, değerlendirmek ve değerlendirme raporlarını ilgili paydaşlar ile paylaşmak.
11) İlgili birimler ile iş birliği yaparak proje sonrası uygulama planları hazırlamak, proje çıktılarını yaygınlaştırmak ve projenin sürdürülebilir iş süreçlerine dönüşümünü sağlamak.
12) Projeler ve iş geliştirme süreçleri için ihtiyaç duyulan insan kaynağını planlamak.
13) Tamamlanan projeler ile ilgili denetim süreçlerini yönetmek.
14) Görev alanı ile ilgili düzenlenecek olan hizmet içi eğitim kurs ve seminerler ile çalıştaylara katılacak yönetici, kursiyer ve öğretim görevlilerini belirlemek.
15) Görev alanı çerçevesinde, ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlardan gelen görüş ve bilgi notu taleplerini karşılamak
Koordinatörlüklerin Ortak Görevleri
1) Özel eğitim veya rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri mevzuatına ilişkin görüş, öneri ve teklifleri hazırlayarak Eğitim Politikaları Daire Başkanlığına sunmak.
2) Stratejik planlar, eylem planları, ekonomik programlar ve mevzuat değişikliklerine ilişkin belgelere görüş ve öneri sunmak ve izleme süreçlerine destek vermek.
3) Görev alanı ile ilgili düzenlenecek olan hizmetiçi eğitim, kurs, seminer, çalıştay vb. programlar ile ilgili iş ve işlemleri planlamak ve yürütmek.
4) Görev alanıyla ilgili konularda seminer ve kurslar vermek.
5) Görev alanıyla ilgili projelere destek vermek.
6) CİMER, MEBİM 444 0 632 ve e-posta yoluyla gelen başvuruları takip etmek ve değerlendirmek.
7) Görev alanıyla ilgili resmi yazışmaları yapmak ve arşivlemek.
8) Görev alanı kapsamında soru önergelerini cevaplandırmak.
9) Görev alanıyla ilgili yargıya intikal eden davalara yönelik görüş vermek.
10) Daire başkanlığının işleyiş ile ilgili verilecek diğer görevleri yapmak.
11) Genel Müdürlüğün işleyişi ile ilgili verilecek diğer görevleri yapmak.
|
Personelin |
|
|
|
Adı ve Soyadı |
Unvanı |
Telefon Numarası |
1. | Ali TURAN | Şube Müdürü | 413 30 29 |
2. | Dr. Ahmet Kuşçuoğlu | Milli Eğitim Uzmanı | 413 39 51 |
3. | Aynur Şeyma SELÇUK | Milli Eğitim Uzmanı | 413 37 59 |
4. | Şeyma Akkurt | Milli Eğitim Uzmanı | 413 37 59 |
5. | Deniz GÜLER | Eğitim Uzmanı | 413 30 33 |
6. | Emine MAHMUT | Şef | 413 37 60 |
7. | Büşra BİLGİN CAN | Şef | 413 30 01 |
8. | Ceyhun GÜNIŞILDAR | Bilgisayar İşletmeni | 413 30 05 |
9. | Gülsüm SAYIN | Öğretmen | 413 39 52 |
10. | Handan VURAL | Öğretmen | 413 30 12 |
11. | Jale GÜNEŞ | Öğretmen | 413 34 72 |
12. | Murat TANRIKOLOĞLU | Öğretmen | 413 30 01 |
13. | Seda SOYDEMİR | Öğretmen | 413 30 05 |
14. | Serap ERDEĞER | Öğretmen | 413 30 13 |
15. | Seydihan YİĞİT | Öğretmen | 413 34 72 |
16. | Yusuf Ersen ÖZCAN | Öğretmen | 413 39 49 |