Page 9 - ortaokulsalginhastalik
P. 9
PSİKOSOSYAL DESTEK HİZMETLERİ
KAPSAMINDA PSİKOEĞİTİM PROGRAMI
ORTAOKUL
“Biraz önce genel bir örnek üzerinde konuştuk. Şimdi sizlerden salgın hastalık sürecinde neler
hissettiğinizi, neler düşündüğünüzü ve neler yaptığınızı hatırlamanızı istiyorum. Bu süreçteki
duygu, düşünce ve davranışları elinizdeki yapışkanlı kâğıtlara ayrı ayrı yazınız.” (Öğrencilerden
önce duygularını, sonra düşüncelerini ve en son da davranışlarını kâğıtlara yazması istenir.
Öğrenciler yazarken desteklenmelidir.)
“Şimdi de yazdığınız duygu, düşünce ve davranışları tahtadaki uygun başlıkların altına
yapıştırınız.” (Tüm öğrencilerin etkinliğe katılımı teşvik edilmelidir.)
(Tahtaya yapıştırılan kâğıtlardaki duygu, düşünce ve davranışlar okunur, ihtiyaç duyulursa
öğretmen tarafından eklemeler yapılabilir.)
“Evet, sevgili öğrenciler, insanlar salgın hastalık dönemlerinde sizlerin de yazdığı gibi kaygı,
korku, üzüntü, çaresizlik, öfke vb. duyguları hissedebilirler. Kısıtlandığını, hastalanabileceğini,
hayatın eskisi gibi olamayacağını vb. düşünebilirler. Ağlamak, içine kapanmak, hiçbir şey
yapmak istememek veya uyku sorunları gibi davranışlar gösterebilirler. Ayrıca sürecin
yarattığı belirsizlik nedeni ile daha farklı tepkiler göstermiş de olabilirler.”
“İster çocuk ister yetişkin olalım salgın hastalık dönemlerinde bu tepkileri göstermiş olabiliriz.
Bu tepkilerin hepsi anormal bir olaya karşı verilen normal tepkilerdir.” şeklinde ekleme
yapılarak etkinlik sonlandırılır.
9