Page 7 - ortaokulsalginhastalik
P. 7
ÖĞRENCİ OTURUMLARI ORTAOKUL
PSİKOSOSYAL DESTEK HİZMETLERİ
KAPSAMINDA PSİKOEĞİTİM PROGRAMI
1. OTURUM
AMAÇLAR
1. Salgın hastalık dönemlerinde yaşanan duygu, düşünce ve davranışları fark eder.
2. Salgın hastalık dönemlerindeki önlemler ile ilgili farkındalık kazanır.
3. Salgın hastalık dönemlerinde bilişsel ve duygusal rahatlama yollarını bilir.
SÜRE: İki ders saati
KONULAR
ARAÇ-GEREÇLER
• Normalleşme
• Tebeşir / Tahta Kalemi
• Duyguları ifade etme
• 3 farklı renkte yapışkanlı not kâğıdı
• Salgın hastalıktan
korunma yöntemleri
• Gevşeme yöntemleri
ETKİNLİKLER
1. Kendimi Fark 2. Mikrofon 3. Güvenli
Ediyorum Bende Yer
SÜREÇ
“Merhaba sevgili öğrenciler, hepimizin bildiği gibi düşüncelerimizi paylaşacağız. Günlük yaşam
dünyanın her yerinde insanlar salgın hastalıkla düzenimizi ve alışkanlıklarımızı değiştiren salgın
mücadele etti ve etmeye devam ediyor. Yeniden hastalık sırasında her birimiz farklı şeyler düşünmüş,
okula başladığımız bu dönemde uyumumuza hissetmiş veya yaşamış olabiliriz. Grup içinde bazen
katkı sağlamak için psikoeğitim adında bir çalışma özel şeyler paylaşabiliriz, bu paylaşımlar grup dışına
gerçekleştireceğiz. Bu program çerçevesinde aktarılmamalıdır. Uygulama sürecinde herkesin
sizlerle iki oturumdan oluşan birtakım etkinlikler duygu ve düşüncelerine saygı göstermeliyiz.
yapacağız. Kimi zaman resimler çizeceğiz, hikâyeler Burada bulunan herkes bizim için çok değerli ve
okuyacağız kimi zaman konuşacağız ve bazı paylaşımlarınız bizim için çok anlamlıdır.
konularda yazılar yazacağız. Ancak bunları yaparken
birtakım kurallara uymaya özen göstereceğiz. Etkinlik sırasında veya sonrasında kendinizi
Öncelikle bu çalışmalarımız gönüllülük iyi hissetmezseniz bunu bana ya da psikolojik
esasına dayalı olacaktır. Hep birlikte duygu ve danışman/rehber öğretmeninize söyleyebilirsiniz.”
7