Page 14 - ortaokulsalginhastalik
P. 14

PSİKOSOSYAL DESTEK HİZMETLERİ
        KAPSAMINDA PSİKOEĞİTİM PROGRAMI
        ORTAOKUL




           2. OTURUM







           AMAÇLAR
           1.  Salgın hastalık dönemlerinde güçlü yanlarını fark eder.
           2.  Salgın hastalık dönemlerinde destek kaynaklarını fark eder.
           3.  Salgın hastalık dönemlerinde kullanabileceği olumlu başa çıkma yöntemlerini ifade eder.

           4.  Salgın hastalık dönemlerinde geleceğe yönelik olumlu bakış açısı geliştirir.






                                                                                      SÜRE: İki ders saati

                ARAÇ-GEREÇLER                           KONULAR

                •  Tebeşir / Tahta kalemi            •  Olumlu başa çıkma
                •  Öğrenci sayısı kadar A4              yöntemleri
                   kâğıdı                            •  Güçlü yanlarım
                                                     •  Destek kaynaklarım
                                                     •  Geleceğe yönelik olumlu
                                                        bakış açısı




           ETKİNLİKLER



              1. Balon Gezisi                     2.  Ben Olsam                      3.  Zamanda
                                                     Ne Yapardım?                       Yolculuk










           SÜREÇ                                               •  “Geçen oturumla ilgili aklınızda neler kaldı?”
           “Merhaba sevgili öğrenciler, bugün sizlerle            (Öğrencilerden yanıtlar alınır.)
           psikoeğitim çalışmasının 2. oturumunu                  “Evet, sevgili öğrenciler sizlerin de söylediği gibi

           gerçekleştireceğiz. Geçen oturumda salgın hastalık     zorlayıcı olaylar karşısında tüm bunları hisseder,
           dönemlerindeki duygu, düşünce ve davranışlar ile       düşünür ve yaparız.” (Öğrencilerin söylediklerini
           salgından korunmak için alacağımız önlemlerden         özetleyin). Hepsi anormal bir olaya karşı
           bahsetmiştik. Sonrasında güvenli yer etkinliğini       gösterdiğimiz normal tepkilerdi” denir ve etkinliğe
           gerçekleştirerek oturumu tamamlamıştık.”               giriş yapılır.



           14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19