Page 14 - ortaokulsalginhastalik
P. 14
PSİKOSOSYAL DESTEK HİZMETLERİ
KAPSAMINDA PSİKOEĞİTİM PROGRAMI
ORTAOKUL
2. OTURUM
AMAÇLAR
1. Salgın hastalık dönemlerinde güçlü yanlarını fark eder.
2. Salgın hastalık dönemlerinde destek kaynaklarını fark eder.
3. Salgın hastalık dönemlerinde kullanabileceği olumlu başa çıkma yöntemlerini ifade eder.
4. Salgın hastalık dönemlerinde geleceğe yönelik olumlu bakış açısı geliştirir.
SÜRE: İki ders saati
ARAÇ-GEREÇLER KONULAR
• Tebeşir / Tahta kalemi • Olumlu başa çıkma
• Öğrenci sayısı kadar A4 yöntemleri
kâğıdı • Güçlü yanlarım
• Destek kaynaklarım
• Geleceğe yönelik olumlu
bakış açısı
ETKİNLİKLER
1. Balon Gezisi 2. Ben Olsam 3. Zamanda
Ne Yapardım? Yolculuk
SÜREÇ • “Geçen oturumla ilgili aklınızda neler kaldı?”
“Merhaba sevgili öğrenciler, bugün sizlerle (Öğrencilerden yanıtlar alınır.)
psikoeğitim çalışmasının 2. oturumunu “Evet, sevgili öğrenciler sizlerin de söylediği gibi
gerçekleştireceğiz. Geçen oturumda salgın hastalık zorlayıcı olaylar karşısında tüm bunları hisseder,
dönemlerindeki duygu, düşünce ve davranışlar ile düşünür ve yaparız.” (Öğrencilerin söylediklerini
salgından korunmak için alacağımız önlemlerden özetleyin). Hepsi anormal bir olaya karşı
bahsetmiştik. Sonrasında güvenli yer etkinliğini gösterdiğimiz normal tepkilerdi” denir ve etkinliğe
gerçekleştirerek oturumu tamamlamıştık.” giriş yapılır.
14