Page 7 - ilkokulsalginhastalik
P. 7

ÖĞRENCİ OTURUMLARI                                                                    OKUL ÖNCESİ - İLKOKUL
                                                                                    PSİKOSOSYAL DESTEK HİZMETLERİ
                                                                                 KAPSAMINDA PSİKOEĞİTİM PROGRAMI






          1.  OTURUM






          AMAÇLAR
          1.  Salgın hastalık dönemlerinde yaşanan duygu, düşünce ve davranışları fark eder.
          2.  Salgın hastalık dönemlerinde yaşanan duygu, düşünce ve davranışları ifade eder.

          3.  Salgın hastalıktan korunmak için alınması gereken önlemleri bilir.
          4.  Salgın hastalık dönemlerinde bilişsel ve duygusal rahatlama yollarını bilir.
                                                                                         SÜRE: İki ders saati

               ARAÇ-GEREÇLER
               •  Sincap ailesi görseli                      KONULAR
               •  Önlemlerle ilgili resim kartları        •  Normalleşme

               •  Resim kâğıdı                            •  Duyguları ifade etme
               •  Boya kalemi                             •  Salgın hastalıktan
               •  Tahta kalemi - Tebeşir                     korunma yöntemleri
               •  1 adet fon kartonu (virüs görseli)      •  Rahatlama yöntemleri
               •  Yapıştırıcı bant



          ETKİNLİKLER



              1.  Sincap                         2.  Birlikte                         3.  Güvenli
                 Ailesi                             Önlüyoruz                            Yer





         SÜREÇ
         “Merhaba sevgili öğrenciler, hepimizin bildiği gibi   düşüncelerimizi paylaşacağız. Günlük yaşam
         dünyanın her yerinde insanlar salgın hastalıkla     düzenimizi ve alışkanlıklarımızı değiştiren salgın
         mücadele etti ve etmeye devam ediyor. Yeniden       hastalık sırasında her birimiz farklı şeyler düşünmüş,
         okula başladığımız bu dönemde uyum sürecimize       hissetmiş veya yaşamış olabiliriz. Grup içinde bazen

         katkı sağlamak için psikoeğitim adında bir çalışma   özel şeyler paylaşabiliriz, bu paylaşımlar grup dışına
         gerçekleştireceğiz. Bu program çerçevesinde         aktarılmamalıdır. Uygulama sürecinde herkesin
         sizlerle iki oturumdan oluşan birtakım etkinlikler   duygu ve düşüncelerine saygı göstermeliyiz.
         yapacağız. Kimi zaman resimler çizeceğiz, hikâyeler   Burada bulunan herkes bizim için çok değerli ve
         okuyacağız kimi zaman konuşacağız ve bazı           paylaşımlarınız bizim için çok anlamlıdır.
         konularda yazılar yazacağız. Ancak bunları yaparken
         birtakım kurallara uymaya özen göstereceğiz.        Etkinlik sırasında veya sonrasında kendinizi

         Öncelikle bu çalışmalarımız gönüllülük              iyi hissetmezseniz bunu bana ya da psikolojik
         esasına dayalı olacaktır. Hep birlikte duygu ve     danışman/rehber öğretmeninize söyleyebilirsiniz.”
                                                                                                              7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12