Page 5 - ilkokulsalginhastalik
P. 5

PSİKOSOSYAL DESTEK HİZMETLERİ
                                                                                 KAPSAMINDA PSİKOEĞİTİM PROGRAMI
                                                                                                OKUL ÖNCESİ - İLKOKUL





             ETKİNLİKLER UYGULANIRKEN
             DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR



             1.    Covid-19 (Koronavirüs) salgın hastalığı tedbirleri kapsamında, etkinlikler uygulanırken
                   fiziksel mesafe ve hijyen kurallarına dikkat edilmelidir.

             2.    Uygulamayı yapacak öğretmen psikoeğitim oturumlarına başlamadan önce, etkinlikleri
                   dikkatle okuyup ön hazırlıkları tamamlamalıdır.

             3.    Etkinlik paylaşımlarında öğrencilerin gönüllülüğü esastır. Paylaşımda bulunmak
                   istemeyen öğrenciler teşvik edilmeli, fakat zorlanmamalıdır.
             4.    Resim ve boyama etkinliklerinde, önemli olanın resmi güzel çizmek ya da boyamak

                   olmadığı, asıl amacın duygu ve düşünceleri ifade etmek olduğu belirtilmelidir.

             5.    Psikoeğitim programı uygulamasında, öğrencilerin duygu ve düşüncelerini ifade
                   etmeleri önemlidir. Bu nedenle etkinlik uygulamalarında, olabildiğince fazla öğrenciye
                   söz hakkı verilmesi, zaman kaygısıyla paylaşımların eksik bırakılmaması faydalı olacaktır.




             ÖZEL EĞİTİM İHTİYACI OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN

             EK BİLGİ VE UYARILAR

             1.    Etkinlikler, görseller ve oyuncaklarla desteklenebilir.

             2.    Etkinlikleri anlamakta güçlük yaşayan öğrenciler için tekrar yapılabilir.

             3.    Öğrenciler, etkinliklere katılım konusunda teşvik edilmelidir.
             4.    Öğretmenler, resim çizme ve yazı yazma konusunda öğrencilere yardımcı olmalıdır.
             5.    Etkinlik uygulamaları sırasında öğrencinin bilmediği kavramlar açıklanır.

             6.    Resim çizmek veya gözlerini kapatmak istemeyen öğrenciler zorlanmaz.
             7.    Küçük grup çalışması sırasında özel eğitim öğrencilerinin gruplara eşit dağılımı sağlanır.





              PROGRAMIN DEĞERLENDİRİLMESİ



             Psikoeğitim programının gerçekleştirilmesi sürecinde    ve psikolojik danışman/rehber öğretmene
             ve sonrasında izleme ve değerlendirme çalışmaları       teslim edilmelidir. Psikoeğitim programı

             yapılmalıdır. Yapılan izleme neticesinde değerlendirme   oturumlarının tamamlanmasından sonra ise
             süreci süreç ve sonuç odaklı olmak üzere iki aşamalı    programın amaçlarına ulaşıp ulaşmadığını
             yürütülmelidir. Süreç değerlendirmesi etkinlikleri      tespit edebilmek amacıyla gözlem, anket vb.
             uygulayan öğretmen tarafından Psikoeğitim Programı      ölçme araçları ile değerlendirmelere yönelik
             Değerlendirme Formu doldurularak gerçekleştirilmeli     çalışmalara devam edilmelidir.
                                                                                                              5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10