Page 5 - ilkokulsalginhastalik
P. 5
PSİKOSOSYAL DESTEK HİZMETLERİ
KAPSAMINDA PSİKOEĞİTİM PROGRAMI
OKUL ÖNCESİ - İLKOKUL
ETKİNLİKLER UYGULANIRKEN
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
1. Covid-19 (Koronavirüs) salgın hastalığı tedbirleri kapsamında, etkinlikler uygulanırken
fiziksel mesafe ve hijyen kurallarına dikkat edilmelidir.
2. Uygulamayı yapacak öğretmen psikoeğitim oturumlarına başlamadan önce, etkinlikleri
dikkatle okuyup ön hazırlıkları tamamlamalıdır.
3. Etkinlik paylaşımlarında öğrencilerin gönüllülüğü esastır. Paylaşımda bulunmak
istemeyen öğrenciler teşvik edilmeli, fakat zorlanmamalıdır.
4. Resim ve boyama etkinliklerinde, önemli olanın resmi güzel çizmek ya da boyamak
olmadığı, asıl amacın duygu ve düşünceleri ifade etmek olduğu belirtilmelidir.
5. Psikoeğitim programı uygulamasında, öğrencilerin duygu ve düşüncelerini ifade
etmeleri önemlidir. Bu nedenle etkinlik uygulamalarında, olabildiğince fazla öğrenciye
söz hakkı verilmesi, zaman kaygısıyla paylaşımların eksik bırakılmaması faydalı olacaktır.
ÖZEL EĞİTİM İHTİYACI OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN
EK BİLGİ VE UYARILAR
1. Etkinlikler, görseller ve oyuncaklarla desteklenebilir.
2. Etkinlikleri anlamakta güçlük yaşayan öğrenciler için tekrar yapılabilir.
3. Öğrenciler, etkinliklere katılım konusunda teşvik edilmelidir.
4. Öğretmenler, resim çizme ve yazı yazma konusunda öğrencilere yardımcı olmalıdır.
5. Etkinlik uygulamaları sırasında öğrencinin bilmediği kavramlar açıklanır.
6. Resim çizmek veya gözlerini kapatmak istemeyen öğrenciler zorlanmaz.
7. Küçük grup çalışması sırasında özel eğitim öğrencilerinin gruplara eşit dağılımı sağlanır.
PROGRAMIN DEĞERLENDİRİLMESİ
Psikoeğitim programının gerçekleştirilmesi sürecinde ve psikolojik danışman/rehber öğretmene
ve sonrasında izleme ve değerlendirme çalışmaları teslim edilmelidir. Psikoeğitim programı
yapılmalıdır. Yapılan izleme neticesinde değerlendirme oturumlarının tamamlanmasından sonra ise
süreci süreç ve sonuç odaklı olmak üzere iki aşamalı programın amaçlarına ulaşıp ulaşmadığını
yürütülmelidir. Süreç değerlendirmesi etkinlikleri tespit edebilmek amacıyla gözlem, anket vb.
uygulayan öğretmen tarafından Psikoeğitim Programı ölçme araçları ile değerlendirmelere yönelik
Değerlendirme Formu doldurularak gerçekleştirilmeli çalışmalara devam edilmelidir.
5