Page 22 - Fiziksel Gelisim
P. 22

ÖLÇME VE DEĞERLENDĠRE

               ÖLÇME VE DEĞERLENDĠRME
                     Bu faaliyet sonunda kazanımlarınızı aĢağıdaki soruları cevaplandırarak ölçünüz.

                     AĢağıdaki  cümlelerin  baĢında  boĢ  bırakılan  parantezlere,  cümlelerde  verilen
               bilgiler doğru ise D, yanlıĢ ise Y yazınız.

               1.    (   )  Motor geliĢim, fiziksel büyüme ve merkezi sinir sisteminin geliĢimine paralel
                     olarak organizmanın isteme bağlı hareketlilik kazanmasıdır.

               2.    (    )      Çocuğun  motor  davranıĢları  diğer  geliĢim  alanları  hakkında  önemli  ipuçları
                     vermez.

               3.    (   )   Tepki hızı, motor geliĢimi etkileyen özelliklerden değildir.

               4.    (   )    Zeka, cinsiyet ve ırk motor geliĢimi etkileyen etmenlerdendir.

               5.    (   )   Büyük kas motor becerileri; eli ve ayağı kullanma becerileri ile nesne ile hareket
                     etme becerilerini kapsar.

               6.    (   )    Kavrama refleksi duruĢa iliĢkin reflekslerdendir.

               7.    (      )      2-6  yaĢ  çocuklarının  ortak  özellik  taĢıması  ve  yaĢam  için  gerekli  beceriler
                     olduğundan „temel beceriler‟ ismini almıĢtır.

               8.    (  )  Denge, lokomotor ve manipülatif yeteneklerin ortaya çıkıĢ sırası,  önceden tahmin
                     edilebilir bir sıra izler. Bu sıra asla değiĢmez.

               9.    (   )  Refleks hareket yeteneklerinin geliĢmesi, çocuğa çevreyi tanıma ve araĢtırma
                     olanağı verir

               10.   (  ) Erkek çocuklar kız çocuklarından farklı olarak kaba motor becerilerinde daha hızlı
                     geliĢir.

               AĢağıdaki soruları dikkatlice okuyarak doğru seçeneği iĢaretleyiniz.

               11.   Motor geliĢim ile ilgili etkinliklerle aĢağıdakilerden hangisi gerçekleĢtirilemez?
                     A) Çocuklar kendi vücutlarını tanır.
                     B) Fiziksel yeteneklerini tanır.
                     C) Dil becerisi geliĢir
                     D) DıĢ dünya ile iletiĢim kurar.
                     E) Hareket yetenekleri geliĢir.






                                                       18
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27