Page 22 - Fiziksel Gelisim
P. 22
ÖLÇME VE DEĞERLENDĠRE
ÖLÇME VE DEĞERLENDĠRME
Bu faaliyet sonunda kazanımlarınızı aĢağıdaki soruları cevaplandırarak ölçünüz.
AĢağıdaki cümlelerin baĢında boĢ bırakılan parantezlere, cümlelerde verilen
bilgiler doğru ise D, yanlıĢ ise Y yazınız.
1. ( ) Motor geliĢim, fiziksel büyüme ve merkezi sinir sisteminin geliĢimine paralel
olarak organizmanın isteme bağlı hareketlilik kazanmasıdır.
2. ( ) Çocuğun motor davranıĢları diğer geliĢim alanları hakkında önemli ipuçları
vermez.
3. ( ) Tepki hızı, motor geliĢimi etkileyen özelliklerden değildir.
4. ( ) Zeka, cinsiyet ve ırk motor geliĢimi etkileyen etmenlerdendir.
5. ( ) Büyük kas motor becerileri; eli ve ayağı kullanma becerileri ile nesne ile hareket
etme becerilerini kapsar.
6. ( ) Kavrama refleksi duruĢa iliĢkin reflekslerdendir.
7. ( ) 2-6 yaĢ çocuklarının ortak özellik taĢıması ve yaĢam için gerekli beceriler
olduğundan „temel beceriler‟ ismini almıĢtır.
8. ( ) Denge, lokomotor ve manipülatif yeteneklerin ortaya çıkıĢ sırası, önceden tahmin
edilebilir bir sıra izler. Bu sıra asla değiĢmez.
9. ( ) Refleks hareket yeteneklerinin geliĢmesi, çocuğa çevreyi tanıma ve araĢtırma
olanağı verir
10. ( ) Erkek çocuklar kız çocuklarından farklı olarak kaba motor becerilerinde daha hızlı
geliĢir.
AĢağıdaki soruları dikkatlice okuyarak doğru seçeneği iĢaretleyiniz.
11. Motor geliĢim ile ilgili etkinliklerle aĢağıdakilerden hangisi gerçekleĢtirilemez?
A) Çocuklar kendi vücutlarını tanır.
B) Fiziksel yeteneklerini tanır.
C) Dil becerisi geliĢir
D) DıĢ dünya ile iletiĢim kurar.
E) Hareket yetenekleri geliĢir.
18