Page 16 - ilkokulsalginhastalik
P. 16
PSİKOSOSYAL DESTEK HİZMETLERİ
KAPSAMINDA PSİKOEĞİTİM PROGRAMI
OKUL ÖNCESİ - İLKOKUL
ETKİNLİK 2 PAPATYA
AMAÇLAR
1. Salgın hastalık dönemlerindebaş etme becerilerini fark eder.
2. Salgın hastalık dönemlerindeki destek kaynaklarını fark eder.
Etkinlik için önerilen süre: 30 dakika
SÜREÇ
“Çocuklar, zorlayıcı yaşam olayları karşısında salgın hastalık dönemlerindeki
gibi kendimizi korkmuş, üzgün, endişeli hissedebiliriz. Böyle zamanlarda
bize nelerin iyi geldiğini hatırlamak için bir etkinlik yapalım.” denir.
(Ek-4’te yer alan papatya görseli büyük fon kartonuna çizilerek tahtaya asılır.) Papatya görseli
A4 boyutunda çıktı
alınabilecek şekilde
• “Kendinizi mutsuz hissettiğinizde ne yapmak size iyi gelir?
Ek-4’te yer almaktadır.
Örneğin; kendimi mutsuz hissettiğimde resim yapmak bana iyi gelir.”
denir ve öğrencilerden gelen yanıtlar papatyanın kenar yapraklarının
tamamına yazılır.
• “Sevgili öğrenciler, salgın hastalık dönemlerinde bize iyi gelen
becerilerimizin yanında yardım alabileceğimiz destek kaynakları da
var (yeşil yaprakları göstererek). Kendinizi üzgün, korkmuş, endişeli
hissettiğinizde kimlerden yardım istersiniz?” denir ve gelen yanıtlar
papatyanın dalındaki yeşil yapraklara yazılır.
“Aferin çocuklar! Kendinizi daha iyi hissetmek için neler yapabileceğinizi ve
kimlerden yardım alabileceğinizi çok iyi ifade ettiniz.” denir ve Ek-4 papatya
resimleri öğrencilere dağıtılır.
“Papatyayı çok güzel doldurdunuz, şimdi de sizlere dağıttığım papatya
resimlerini sevdiğiniz renklerle boyayın, boyadığınız papatyaları eve
götürüp bugün yaptığımız etkinliği ailenizle paylaşabilirsiniz.” denir ve
etkinlik sonlandırılır.
16