Page 14 - ilkokulsalginhastalik
P. 14
PSİKOSOSYAL DESTEK HİZMETLERİ
KAPSAMINDA PSİKOEĞİTİM PROGRAMI
OKUL ÖNCESİ - İLKOKUL
2. OTURUM
AMAÇLAR
1. Kendi başına yapabildiklerinin farkına varır.
2. Salgın hastalık dönemlerinde baş etme becerilerini fark eder.
3. Salgın hastalık dönemlerindeki destek kaynaklarını fark eder.
4. Salgın hastalık dönemlerinde duygusal ve davranışsal tepkilerle güçlü yanlarını keşfeder.
5. Salgın hastalık dönemlerinde geleceğe yönelik olumlu bakış açısı geliştirir.
SÜRE: İki ders saati
ARAÇ-GEREÇLER KONULAR
• Tahta kalemi-Tebeşir • Olumlu başa çıkma
• Yapıştırıcı bant yöntemleri
• 1 adet fon kartonu • Güçlü yanlarım
(papatya görseli) • Destek kaynaklarım
• Geleceğe yönelik olumlu
bakış açısı
ETKİNLİKLER
1. Kendi Başıma 2. Papatya 3. Uğur
Yapabildiklerim
Böceği
SÜREÇ
“Merhaba sevgili öğrenciler, bugün sizlerle • “Bir önceki çalışmamızla ilgili aklınızda neler
psikoeğitim çalışmasının 2. oturumunu kaldı?”
gerçekleştireceğiz. Geçen oturumda salgın (Öğretmen salgın hastalık sürecinde ortaya çıkan
hastalık sürecinde yaşayabileceğimiz duygu ve tepkilerin anormal bir duruma verilen normal
düşüncelerden, salgından korunmak için alacağımız tepkiler olduğunu hatırlatarak öğrencilerin
önlemlerden bahsetmiştik. Sonrasında güvenli yer yanıtlarını bu çerçevede değerlendirir.)
etkinliğini gerçekleştirerek oturumu tamamlamıştık.
14