Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
Abdürrahim YIĞMAN
Daire Başkanı
Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı Hukuk Hizmetleri, Özel Eğitim Hizmetleri, Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri, Koordinasyon ve Planlama Hizmetleri ile Bilgi Edinme ve İletişim Hizmetleri Koordinatörlüklerinden oluşur.
a) Hukuk Hizmetleri Koordinatörlüğünün Görevleri
1) Görev alanıyla ilgili yargıya intikal eden davalara yönelik ilgili birimlerden görüş alarak savunma hazırlamak.
2) Bakanlığımızla ilgili soru önergelerine verilecek cevabı, ilgili birimlerle koordineli olarak hazırlamak.
3) Teftiş Kurulu Başkanlığından, Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü veya Valiliklerden gelen adli ve idari nitelikteki inceleme ve soruşturma raporlarında yer alan tekliflerle ilgili iş ve işlemleri yürütmek ve görüşler vermek.
4) Genel Müdürlüğe intikal eden inceleme/soruşturma gerektiren şikâyet dilekçesi ve ihbar mektuplarında öne sürülen iddiaları özelliklerine göre incelemek, gerektiğinde soruşturulmak üzere ilgili Valiliğe veya Teftiş Kurulu Başkanlığına iletmek.
5) Kamu Denetçiliği Kurumu (Etik Komisyonu ve Ombudsmanlık Başvurusu) ile ilgili iş ve işlemleri ilgili birimlerle koordineli bir şekilde yürütmek.
b) Özel Eğitim Hizmetleri Koordinatörlüğünün Görevleri
1) İlgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği içinde özel eğitim hizmetlerine yönelik politika ve strateji geliştirmek ve uygulanmasını sağlamak.
2) Özel eğitim hizmetlerine yönelik politika ve stratejilerin uygulanması için gerekli koordinasyonu sağlamak.
3) İlgili birimler tarafından gelen özel eğitim hizmetleri mevzuatına ilişkin görüş, öneri ve teklifleri mevzuat hazırlama usul ve esasları ile diğer mevzuat hükümleri doğrultusunda değerlendirerek gerekli iş ve işlemleri yürütmek.
4) Özel eğitim kurumlarının açılması ve kapatılmasıyla ilgili usul ve esaslar ile bu kurumların donanım standartlarını belirlemek.
5) Bakanlığımıza bağlı okul/kurumlarda yürütülen özel eğitim hizmetlerine ilişkin politika geliştirmek.
6) Özel eğitim hizmetlerine ilişkin usul ve esasları belirlemek ve uygulamanın belirlenen usul ve esaslara göre yürütülmesi için gerekli tedbirleri almak.
7) Eğitimde imkân ve fırsat eşitliğini artıracak çalışmalar yapmak.
8) Yeni politika ve uygulamalarla ilgili hukuki düzenlemeleri hazırlamak.
c) Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Koordinatörlüğünün Görevleri
1) İlgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği içinde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine yönelik politika ve strateji geliştirmek ve uygulanmasını sağlamak.
2) Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine yönelik politika ve stratejilerin uygulanması için gerekli koordinasyonu sağlamak.
3) İlgili birimler tarafından gelen rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri mevzuatına ilişkin görüş, öneri ve teklifleri mevzuat hazırlama usul ve esasları ile diğer mevzuat hükümleri doğrultusunda değerlendirerek gerekli iş ve işlemleri yürütmek.
4) Rehberlik ve araştırma merkezlerinin açılması ve kapatılmasıyla ilgili usul ve esaslar ile bu kurumların donanım standartlarını belirlemek.
5) Bakanlığımıza bağlı okul/kurumlarda yürütülen rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin politika geliştirmek.
6) Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin usul ve esasları belirlemek ve uygulamanın belirlenen usul ve esaslara göre yürütülmesi için gerekli tedbirleri almak.
7) Eğitimde imkân ve fırsat eşitliğini artıracak çalışmalar yapmak.
8) Yeni politika ve uygulamalarla ilgili hukuki düzenlemeleri hazırlamak.
ç) Koordinasyon ve Planlama Hizmetleri Koordinatörlüğünün Görevleri
1) Genel müdürlüğün politika ve stratejilerinin uygulanması için stratejik plan ve yıllık çalışma takvimini hazırlamak.
2) Politika ve stratejilerin uygulanması için gerekli koordinasyonu sağlamak.
3) Diğer kurumlar tarafından hazırlanan mevzuat tasarıları hakkında Genel Müdürlüğün görüşünü ilgili birimlerle koordine ederek tespit etmek ve ilgili birimlere bildirmek.
4) Genel Müdürlüğün görev alanıyla ilgili her konudaki mevzuat ve değişikliklerini toplamak, tasnif etmek ve fihristini tutmak.
5) Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğünden intikal eden ve Bakanlığımızın diğer birimlerinden gelen mevzuat taslaklarına, illerden ve diğer birimlerden gelen tereddüde düşülen konular ve karşılaşılan problemlere yönelik intikal eden hususlara yönelik birimlerle koordineli bir şekilde görüş hazırlamak.
6) Genel Müdürlüğün protokol taslakları ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
7) Araştırma ve inceleme yazıları, kültür yazıları inceleme, kitap, dergi vb. dokümanlara yönelik görüşler vermek.
8) Başkanlığın katılacağı faaliyetler ile ilgili bilgi notu, dosya, konuşma metinlerini ve brifing dosyasını koordineli olarak hazırlamak.
9) Bakanlığımızın meclis bütçe görüşmelerinde Genel Müdürlüğün bütçe soru kartlarını diğer dairelerle işbirliğinde hazırlamak.
10) Kalkınma planı, hükümet programı, yıllık ekonomik programları, 180 günlük eylem planları, stratejik plan ve 2023 eğitim vizyon belgesi vb. üst politika belgelerine ilişkin iş ve işlemleri yapmak.
d) Bilgi Edinme ve İletişim Hizmetleri Koordinatörlüğünün Görevleri
1) Başkanlığın CİMER ve MEBİM 444 0 632 ile ilgili iş ve işlemlerini yapmak.
2) Başkanlığın e-posta adresine gelen postaların dağıtımını yapmak
Koordinatörlüklerin Ortak Görevleri
1) Özel eğitim veya rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri mevzuatına ilişkin görüş, öneri ve teklifleri hazırlayarak Eğitim Politikaları Daire Başkanlığına sunmak.
2) Stratejik planlar, eylem planları, ekonomik programlar ve mevzuat değişikliklerine ilişkin belgelere görüş ve öneri sunmak ve izleme süreçlerine destek vermek.
3) Görev alanı ile ilgili düzenlenecek olan hizmetiçi eğitim, kurs, seminer, çalıştay vb. programlar ile ilgili iş ve işlemleri planlamak ve yürütmek.
4) Görev alanıyla ilgili konularda seminer ve kurslar vermek.
5) Görev alanıyla ilgili projelere destek vermek.
6) CİMER, MEBİM 444 0 632 ve e-posta yoluyla gelen başvuruları takip etmek ve değerlendirmek.
7) Görev alanıyla ilgili resmi yazışmaları yapmak ve arşivlemek.
8) Görev alanı kapsamında soru önergelerini cevaplandırmak.
9) Görev alanıyla ilgili yargıya intikal eden davalara yönelik görüş vermek.
10) Daire başkanlığının işleyiş ile ilgili verilecek diğer görevleri yapmak.
11) Genel Müdürlüğün işleyişi ile ilgili verilecek diğer görevleri yapmak.
|
Personelin
|
|
|
|
Adı ve Soyadı |
Unvanı |
Telefon Numarası |
1. | Yaşar MOĞUL | Şube Müdürü | 413 25 50 |
2. | Çiğdem FİDAN | Milli Eğitim Uzmanı | 413 30 07 |
3. | Pelin ÇAKMAK | Programcı | 413 34 62 |
4. | Dilek GÜVENCE | Şef | 413 30 07 |
5. | Mümtaze ŞENKUL | Şef | 413 25 34 |
6. | Demet AKTÜRK | V.H.K.İ | 413 30 00 |
7. | Abdülkadir ATLAY | Öğretmen | 413 25 40 |
8. | Cengiz EMİK | Öğretmen | 413 25 34 |
9. | Gökhan YILDIZ | Öğretmen | 413 30 02 |
10. | Muhammed Ömer ARVAS | Öğretmen | 413 25 40 |
11. | Serpil TOPALCA | Öğretmen | 413 30 07 |
12. | Sevcan KAPTAN | Öğretmen | 413 30 00 |
13. | Zeynep BAYRAKTAR | Öğretmen | 413 30 99 |
14. | Fatma ASLAN | Sözleşmeli Büro Personeli | 413 34 62 |